.. Criza aduce pe piaţă lucrări de artă cumpărate poate cu generaţii în urmă pentru frumuseţea lor. Şi tot criza aduce spre artă oameni cu bani care caută o marfă sigură. Artmark a dezvoltat o strategie de marketing care atrage la licitaţii personaje cu venituri promiţătoare şi care şi-ar permite şi intrarea în suita colecţionarilor. Pentru un astfel de public, tot mai numeros, ofertele trebuie să fie cel puţin interesante, iar adunarea pieselor nu este deloc uşoară. Poate că şi acesta este unul dintre motivele pentru care s-au destrămat şi se vor mai destrăma colecţiile mici şi mari adunate în anii când operele de artă nu erau vânate prin casele burgheziei.
Circulaţia operelor de artă este provocată în primul rând de negustori, fenomenul este inevitabil şi poate fi de succes pe timp de criză... Alis, etalon al pieţei de artă ani de-a rândul, vinde piese de 15 lei şi cu eficacitate de sub 50% din lucrările licitate, dar menţine şi o interacţiune directă cu masa misiţilor şi negustorilor. Goldart, care a ales bine calea promovării prin comunicate, este încă prea cuminte şi ajunge destul de greu la publicul larg, la investitorii "providenţiali". Artmark îşi menţine motoarele turate şi, pe de-o parte, atrage public la spectacolul licitaţiilor, iar pe de altă parte, "scoate" din case lucrări importante pentru care îşi oferă timp pentru a le arvuni, uneori chiar înainte de licitaţie... Monavissa, pe tăcute, tocmai a avut o licitaţie cu 111 cărţi de artă, urmată de secţiunea plastică, unde cap de afiş a ajuns doar o lucrare a lui Sabin Bălaşa...
cel mai recent articol din ziarul financiar/ziarul de duminica:
http://www.zf.ro/ziarul-de-duminica/ispita-colectionarului-de-cursa-scurta-de-remus-andrei-ion-7516934
sâmbătă, 23 octombrie 2010
ispita colectionarului de cursa scurta
Publicat de
anDRei
la
18:55
Etichete:
alis,
artmark,
eustatiu stoenescu,
goldart,
licitatii,
pictura,
ziarul de duminica
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu