de lucruri frumoase nu ne saturam niciodata

vineri, 18 octombrie 2013

mircea roman. bronz/lemn






Share/Save/Bookmark

natura: patru plus 1 pictori

 finul, prea finul steriadi

 pallady, cioplitor, constructivist

 ciucurencu, in culori si tehnica rapide

 mesterul cezanne. simplu, dar atat de elaborat

 pacea, stia sa domine rosul

cismaru. expresionist? decoratov?


Share/Save/Bookmark

miercuri, 16 octombrie 2013

l-am vazut de multe ori pe PERJO desenand...

ne-am cunoscut in prima partea a anilor 90, chiar in 90 de fapt. am intrat in redactia revistei 22 cu un grup de 10 studenti selectati dintr-un intreg amfiteatru de la litere. urma sa facem si noi presa alaturi de numele grele de atunci ale revistei. perjo era printre ei, grafician. micile lui desene erau deja celebre. si mai era ceva care nu aparea in caseta redactiei: perjo era foarte bun, poate chiar cel mai bun la titluri. concentra un mesaj puternic in trei patru cuvinte. am facut la un moment dat o revista a presei dupa alegerile din 92. perjo i-a pus titlul> al treilea an pentru a patra putere din stat... si au mai fost si altele... perjo desena. asta face si acum. nu desena inca pe pereti, dar la un moment dat a avut ideea extraordinara sa faca umple niste panze cat peretii cei mari de la sala dalles cu omuleti incadrati in cativa centimetri patrati. a iesit o instalatie pentru expozitia de arta video a centrului soros pentru arta contemporana. peste desene se plimba o camera video care marea imagininea "monitorizata" pe un televizor si un mini lsd. era clar mesajul.
persjo mai desena si pe orice petec de hartie atunci cand avea IDEEA. nu pastra mai nimic, ce nu ii placea arunca la cos. asa s-au dus sute, mii de desene, crochiuri sau simple mazgalituri... vroia mereu sa prinda ideea, energia gandului, stare de spirit care il trezea...
o vreme a plecat in america. cateva luni. si acolo a fost destul de neastamparat, a colidant, a iubit, a invatat, a vizitat. si tot a desenat. o serie de carotline le-a trimis prin posta. cu desenele lui la vede. unele au ajuns, altele nu. alte carotline, zeci, sute, le-a expus. zi a intrat in conflict cu prea puritanii oficiali romani de peste ocean. i-a placut si asta. un om legat cu lanturi de galera de harta romaniei inseamna ceva si azi...
apoi au trecut ani buni doar cateva intalniri rapide...
acum perjo a desenat un perete intr-o hala de la combinatul fondului plastic unde s-a organizat expozitia arhitectura sculptura. de aceasta data l-am fotografiat:














Share/Save/Bookmark

luni, 14 octombrie 2013

grigorescu/ portretul mariei/ de relicitat la alis

Nicolae Grigorescu (1838-1907) - "Portretul Mariei Danciu,viitoarea sotie a pictorului", creion pe hartie, 21x18.5cm, cu parafa atelierului pictorului
Estimare: 3.000,00 - 4.500,00 €


Share/Save/Bookmark

interesanta compozitia/ ciucurencu de relicitat la alis


Alexandru Ciucurencu (1903-1977) - "Natura statica cu panselute si oglinda", ulei pe carton subtire lipit pe carton, 37x50cm, semnat dreapta jos in monograma cu creionul, datat (1)941
Estimare: 13.000,00 - 15.000,00 €

Share/Save/Bookmark

goldart: Documente rare, imagini alese


Joi, 17 octombrie 2013, ora 19:00
O bogată „recoltă” de toamnă este prezentată amatorilor de frumos în licitația din 17 octombrie a Casei de licitații Goldart, care va avea loc începând cu ora 19, la Hotel Marshal Garden. Cunoscătorii sunt invitați să aleagă, pe de-o parte, dintre manuscrise rare, ediții princeps, cărți purtând autografe faimoase, reviste și monografii alese, și pe de altă parte, dintr-o selecţie de grafică rafinată, artă contemporană, sculptură și pictură aparținând unor artiști români consacrați.
Dintre raritățile bibliofile, semnalăm unica serie completă (a 4-a) a „Biletelor de papagal” din perioada 1944-1945, ediția Titu Maiorescu a „Poesiilor lui Eminescu” din 1895, câteva ediții princeps din opera lui Tudor Arghezi și Gala Galaction, o ediție liliputană „Faust” de Goethe, o mapă rară cu 64 de planșe impecabile ilustrând Palatul Băncii Chrissoveloni din București, un album rar al Castelului Peleș, incitante cărți bisericești, abecedare vechi, reviste interbelice, fotografii inedite.
Arta contemporană este ilustrată de nume consacrate: Sorin Ilfoveanu, Aurel Nedel, Zamfir Dumitrescu, Viorel Mărgineanu, Ștefan Câlția ș.a.
De la sculptura lui Boris Caragea și Oscar Spaethe, la grafica unor Aurel Jiquidi, Paul Neagu, Jean Al. Steriadi, Ion Alin Gheorghiu, Theodor Pallady, Aurel Băeșu, N. Grant ș.a., până la pictura ieșită de sub penelul unor binecunoscuți artiști, arta plastică este consistent reprezentată în sesiunea actuală. Din nenumăratele opere oferite publicului, am ales spre prezentare două lucrări de excepție definite prin „clasicitatea” lor.

„Nud”- de N. Tonitza (42.000 – 50.000 euro)
Motiv privilegiat în opera lui Tonitza, asupra căruia a revenit de nenumărate ori, nudul feminin l-a cucerit prin afectivitatea temei, prin senzualitatea sa intrinsecă și, nu mai puțin, prin varietatea valențelor artistice oferite. Regăsim și în nudul din această licitație aceeași plăcere pentru fluiditatea liniei, gustul pentru construcția volumelor și rigoarea cromatică. Spre deosebire de alte creații asemănătoare, în care forma personajului se decupează fragil pe un fundal decorativ, căpătând la rândul său valențe ornamentale, în cazul de față nudul respiră o voluptate aparte, impregnată de consistență plastică. Atmosfera creată de griurile vibrate din fundal, elimină orice tentă artificială, iar frumosul natural este pus în valoare prin frumosul artistic.

„Amiază la Balcic” - de N. Dărăscu (20.000 – 26.000 euro)
Atmosfera peisajelor dobrogene, cuprinsă într-o lumină aparte care învăluie volumele și nuanțează umbrele, l-a fermecat pe Dărăscu încă de timpuriu. În „Amiază la Balcic”, aidoma altor lucrări inspirate de Dobrogea, pictorul evită pitorescul mărunt, exotismul factic, pentru a sonda noblețea spațiului, ritmurile volumelor și armonia culorilor. Vibrația luminoasă capătă o surprinzătoare materialitate, ritmurile cromatice largi, mai ales, conferă luminii o incontestabilă consistență. Impresia de monumentalitate este sporită de ariditatea peisajului și de rigurozitatea construcțiilor.

Octav Băncilă (1872-1944)
Titlu: UN BUCHET DE LILIAC

Detalii: ulei/pânză, semnat, datat 1932 dreapta sus (T.A.P.) 57 x 82,5 cm
Preț estimativ: 4.200 – 5.000 euro

Ion Pacea (1924-1999)
Titlu: NATURĂ STATICĂ CU STICLE ȘI LĂMÂI
Detalii: ulei/carton tego, semnat dreapta jos (T.A.P.) 52,4 x 59,3 cm
Preț estimat: 1.900 – 2.500 euro

Spiru Vergulescu (1934-2007)
Titlu: MEDIAȘ
Detalii: ulei/pânză, semnat, datat (19)97 dreapta jos (T.A.P.) 53,5 x 91,6 cm
Preț estimativ: 1.600 – 1.800 euro

Mihai Cismaru (1943-2003)
Titlu: NATURĂ STATICĂ
Detalii: ulei/pânză, semnat, datat 2001 dreapta jos (T.A.P.) 27,5 x 34 cm
Preț estimat: 1.100 – 1.300 euro

Lucrările pot fi văzute pe www.goldart.ro sau în expoziție, după următorul program: La Hotel Marshal Garden, Cal. Dorobanți 50 B/ Miercuri, 16 octombrie, între orele 11:00 – 21:00/ Joi, 17 octombrie, între orele 11:00 – 18:00

Share/Save/Bookmark

personaje/ detaliu/ aurel vlad. atelier



Share/Save/Bookmark

cezanne/ ce-mi place



Share/Save/Bookmark