de lucruri frumoase nu ne saturam niciodata

sâmbătă, 13 aprilie 2013

Rubens aproape plagiat din cabinetul de curiozităţi

textul este aici:

Pe piaţa de artă un eveniment este anunţat ca atare şi rareori are urmări, niciodată nu naşte dispute, iar provocarea este de obicei doar o chestiune de timp... scurt. Artmark, care şi-a anunţat în stilul cunoscut seria de licitaţii din primăvară, are cu adevărat o premieră: Licitaţia de pictură şi sculptură europeană. Totul pare să fi pornit de la retrocedata coleţie a diplomatului Vasile Stoica, „colecţie preluată în 1977 de Muzeul Naţional de Artă al României, iar după căderea regimului comunist, în urma unui şir îndelungat de procese, restituită moştenitorilor diplomatului, în cursul anului 2009.”
continuarea in ziarul de duminica
Share/Save/Bookmark

luchian e peste tot/ mici barfe de sambata... cu bernea, geta naparus, iacob, ceasuri si ceasloave.

dimineata aglomerata la artmark. si la simeza. costel iacob si minunatele lui isntalatii, sculpturi, ceasornicareli, pe bulevard, atrag multe priviri. si cunoscuti. are multi prieteni care vor sa il vada, multi colegi care ajung greu pana si ei in atelierul artistului. iacob nu prea se expune singur. lucreaza, mestereste mai corect zis. acum a socs din atelier cateva piese doar. impartite in cele trei sali colegate ale simezei arata trei directii de expresie ale omului, mesterului, sculptorului. mobile si ceasornice vechi, rupte, pilite, recompuse, colaje vibrante, moscatoare, constructiviste...
este acel iacob care s-a fotografiat printre lucrarile sale in ciorapi pe un fundal perfect alb... imaculat. arta imaculata, din resturi remodelate, intr-un atelier-joc... joc al margelelor de sticla...
imi place iacob si ma bucur ca am vazut expozitia. acum vreau sa o revizitez...

barfele sunt insa la artmark care pregateste, promoveaza, previnde trei - sase licitatii. 
imi place bernea si sunt de vazut cele doua lucrari exceptionale venite din elvetia:

Horia Bernea, 1938, Bucureşti - 2000, Paris, Hill in Poiana Mărului, oil on canvas, 73.5 x 92.5 cm, signed and dated bottom right, in red, HB, 30.8.(19)67. Provenance: private collection, Switzerland.
Valoare estimativă: € 3.000 - 5.000

Horia Bernea, 1938, Bucureşti - 2000, Paris, Landscape in Poiana Mărului, oil on cardboard, 33 x 51.5 cm, signed and dated on the back, in black, Bernea, 6.7.(19)67.
Valoare estimativă: € 800 - 1.600

si miniseria georgeta naparus. cea mai interesanta, consistenta prin complexitatea si forma lucrarilor din cate s-au mai vandut prin licitatii.
Georgeta Năpăruş, 1930, Comarnic, Prahova - 1997, Bucureşti,
Masquerade, oil on canvas, 63 x 50 cm. Provenance: private collection, Switzerland.
Valoare estimativă: € 3.000 - 5.000

Georgeta Năpăruş
1930, Comarnic, Prahova - 1997, Bucureşti
Nocturnals
oil on canvas, 92 x 92 cm, signed and dated bottom right, in yellow, Georgeta Năpăruş, (19)91
Provenance:
private collection, The Netherlands.
Valoare estimativă: € 4.000 - 6.000

dar miza momentului este luchian, doua tablouri aproape similare. artmark si goldart isi disputa indirect pretul cel mare.
iata tabloul de la goldart:
Ştefan Luchian (1868-1916) –  
DOUĂ FETE/ Detaliu
ulei/pânză, semnat stânga jos cu roșu-brun Lukian (1897-1899); provine din colecția Bujor Teculescu, Brașov, respectiv colecție particulară importantă. Tabloul are pe verso o autentificare olografă făcută de pictorul J. Al. Steriadi, cu următorul text: ”Panou decorativ. Două fete tinere pe un fond roz cu flori, pictură în ulei pe pânză, (semnat) lateral stânga jos, autentic de St. Luchian, J. Al. Steriadi, 18.XII. 949”. Lucrarea a participat la expoziția Luchian – Vermont, din 1899, cu nr. 89.
Este reprodusă în ”Luchian – catalog critic” de Th. Enescu, Editura Institutul Cultural Român, 2007, în ”Pagini de artă modernă românească” de Th. Enescu, B. Brezianu, R. Bogdan, Editura Academiei R.S.R., 1974, fig.19, ”Simbolismul”, Th. Enescu, 1974. Lucrarea figureaza în alte studii sub numele de “Tînără fată” (T.A.P.) 62,4 x 77,6 cm
Estimare 100000-250000 EUR

si pe cel de la artmark:
Ștefan Luchian
1868, Ștefănești - 1916, București
Primăvară (Două muze)
[1898-1899]
ulei pe pânză, 61.5 x 77 cm
Proveniență:
colecția avocat dr. Alexandru Vlădescu; colecția Ana de Sallem;
din 1952, colecția Sanda Tocineanu, fiica soților Vlădescu;
din 1975, colecția Dumitru Burada, al doilea soț al Sandei Tocineanu;
din 1996, colecție privată, Germania.
Opera este documentată și reprodusă în "Luchian. Catalogul critic", Theodor Enescu, ICR, București, 2007, la pag. 77, cat. 55.
Opera este reprodusă în "Viața ca o pasiune", Vasile Parizescu, Monitorul Oficial, București, 2012 la pag. 499.
Alexandru Vlădescu, chiar dacă a dispărut la doar 45 de ani, a profesat atât medicina, cât și dreptul, fiind doctor în drept încă din 1875, când își publica teza la Paris. În 1877 era unul dintre cei mai tineri membrii al Tribunalului vechiului județ Covurlui, însă practica concomitent și medicina, fiind cunoscută relația profesională cu Sava Henția, care de altfel îi realizează doctorului un portret.
Valoare estimativă: € 100.000 - 200.000

estimarile sunt comparabile, povestile... asa cum sunt. intrigile insa mai bine nu le ascultati daca vreti sa cumparati. autentice sunt ambele! 

magdalena radulescu face cariera la artmark. dupa ce in anii 90, spre final, la alis era un colectionar pofticios care din banii de diamante cumpra arta romaneasca a licitat pentru aproape orice lucrare a magdalenei radulescu, artista incepuse sa fie ocolita de colectionari. nimeni nu stie de ce. dar preturile revin spre 3.000 de euro iar colectionarii cumpara.

Magdalena Rădulescu
1902, Râmnicu Vâlcea - 1983, Paris
Carnival
oil on canvas, 50 x 61 cm, signed bottom right, in brown, Magdalena Rădulesco
Valoare estimativă: € 1.500 - 2.500

Magdalena Rădulescu
1902, Râmnicu Vâlcea - 1983, Paris
La cavalcata
oil on canvas laid on plywood, 45.5 x 55 cm, signed and dated bottom right, in black, Magdalena Rădulescu, 1974
Provenance:
Hessler collection, Luxemburg.
Valoare estimativă: € 1.500 - 2.500

la final am revenit la caminul artei.. galerie singuratica dar cu sapte artisti pe simeze. cine e primul, mircea roman, pelmus, stefan pelmus, constantin raducan de la lugoj, florentina voichi cu a treia prezenta pe simeze in aceasta primavara dupa toit oamenii presedintelui si fig 1, josan x 2 cu georgiana si eusebiu? cred ca raspunsul nici nu exista.
doar imaginile:


Share/Save/Bookmark

joi, 11 aprilie 2013

uriasul pallady a fost restaurat!!!




un program plin de candoare pus la cale de armark a impus restaurarea "sponsorizata"a 14 picturi din pinacoteca bucuresti. picturile pot fi vazute la Palatul Cesianu de langa BCU. printre ele si aceste doua minunate lucrari ale lui pallady.
Share/Save/Bookmark

acum la caminul artei: axa lugoj - bucuresti via predeal/valea calugareasca

Eusebiu Josan, Giorgiana Manea Josan, Stefan Pelmus, Constantin Raducan, Flora Raducan, Mircea Roman, Florentina Voichi 
9 - 23 aprilie 2013











Share/Save/Bookmark

miercuri, 10 aprilie 2013

Un Ştefan Luchian de excepție în licitația Artmark de Art Nouveau

Casa de licitaţii Artmark propune în Licitaţia de Art Nouveau şi Romantism, din data de 17 aprilie, o operă rarissimă a artistului Ştefan Luchian, „Primăvara (Două muze)”, având o estimare de 100-200.000 de euro. Tabloul poate fi admirat, împreună cu alte sute de opere de artă, la Palatul Cesianu-Racoviţă, în perioada 9-16 aprilie.
Pe piaţa de artă din România, pictorul Ştefan Luchian este rar întâlnit în cadrul licitaţiilor. Cel mai valoros tablou semnat de artist s-a vândut în cadrul Licitaţiei de Primăvară 2011 Artmark cu suma de 155.000 de euro: „Flori de primăvară”, operă ce avea să-l propulseze pe Luchian în topul celor mai valoroşi patru artişti români ai tuturor timpurilor. 
Tabloul „Primăvara (Două muze)” a fost deținut vreme de 5 generații în colecția familiei Vlădescu-Tocineanu și a aparținut inițial lui Alexandru Vlădescu, medic, avocat şi doctor în drept la Paris.
Opera „Primăvara” este influenţată de viața personală a lui Ştefan Luchian: tabloul datează din anii 1898-1899, perioadă în care Luchian se afla la Alexandria, unde, alături de pictorii Constantin Pascaly și Constantin Artachino, lucra la zugrăvirea bisericii-catedrală, la comanda dată de primarul Ștefan Vasilescu. Este bine cunoscută idila pe care Luchian o are cu fiica acestuia, Cecilia, idilă încheiată abrupt după doar o vară, în iunie 1899. Unii critici ai operei lui Luchian indică faptul că personajul pictat frontal este chiar iubita pictorului, iar chipul din profil, mama acesteia. 
Expoziţia lunii aprilie a licitaţilori Artmark, deschisă în perioada 9-16 aprilie la Palatul Cesianu-Racoviţă, propune iubitorilor de artă peste 500 de obiecte de artă, printre care opere semnate de pictori europeni de valoare: Courbet, Durer, Piranesi sau Tiepolo. 

Share/Save/Bookmark

stefan caltia/ minute uitate/ annart!


















imagini: annart
Share/Save/Bookmark

Instaurarea tabloului. Metapictura în zorii Timpurilor Moderne

„O poveste originală şi fascinantă, având ca obiect geneza noţiunii de pictură ca artă în sensul modern al termenului… O carte remarcabilă.“ (Celeste Brusati, The Art Bulletin)
„Din punctul de vedere al metodei, este una dintre cele mai importante contribuţii actuale la logica imaginii moderne.“ (Christiane Kruse, Frankfurter Allgemeine Zeitung)
„Consider această carte drept una dintre reuşitele majore ale istoriei artei din ultimii ani.“ (Hans Belting)

O întâlnire de mult aşteptată cu Victor Ieronim Stoichiţă va avea loc sâmbătă, 13 aprilie la ora 19.00, în librăria Humanitas de la Cişmigiu. Prilejuită de lansarea volumului Instaurarea tabloului. Metapictura în zorii Timpurilor Moderne, dezbaterea îi aduce împreună pe Victor Ieronim Stoichiţă, Ruxandra Demetrescu, Sorin Ilfoveanu şi Cosmin Ungureanu.

Specialist recunoscut în istoria artelor, din 1991 profesor la Universitatea din Fribourg, Elveţia, profesor invitat la Sorbona (1987), Göttingen (1989-1990), Frankfurt (1990), Harvard (2005-2007), precum şi la Collège de France (2008) şi cercetător asociat al unor importante instituţii internaţionale (Institute of Advanced Study/Princeton, The Getty Center/Los Angeles; Wissenschaftskolleg zu Berlin; Max-Planck-Institut für Kunstgeschichte/Roma; Center for Advanced Studies in Visual Arts/Washington), Victor Ieronim Stoichiţă se întoarce periodic în România prin intermediul cărţilor sale.

Cel mai recent volum, Instaurarea tabloului. Metapictura în zorii Timpurilor Moderne, prezintă tipul de autoreferenţialitate a „imaginii care are ca temă imaginea”, văzută iniţial ca o erezie picturală, dar care a marcat începuturile artei moderne. „Această carte consacrată apariției tabloului a fost scrisă pe vremea dispariţiei sale. Este vorba desigur, în primul rând, de consecinţa unui anumeZeitgeist care face în aşa fel încât tensiunile, întrebările şi obsesiile ce străbat creaţia artistică a unei epoci să-şi găsească pandantul în discursul istoric al aceleiaşi epoci. A vorbi despre «instaurarea tabloului» în vremea în care imaginea artistică instaurează un dialog nu lipsit de tensiune cu certitudinile (şi servituţile) acestui mediu pictural, pentru a se lansa în virtualitatea spaţiilor computerizate şi în lumea instalaţiilor video, ține de un impuls fundamental ce provine din spiritul artistic contemporan şi care se traduce în demersul unei hermeneutici istorice a faptelor culturale.“ (Victor Ieronim STOICHIŢĂ)

Din seria de autor Victor Ieronim Stoichiţă fac parte:
Pontorno şi manierismul
Experienţa vizionară în arta spaniolă a Secolului de Aur
Ultimul Carnaval
Scurtă istorie a umbrei
Creatorul şi umbra lui
Share/Save/Bookmark

otel/ stell/ paul neagu

se liciteaza la artmark. important!
Share/Save/Bookmark

luni, 8 aprilie 2013

mirea, minunat! si se licitaza!




Share/Save/Bookmark

duminică, 7 aprilie 2013

ce face un trup incovoiat. si mai ales cine il pre-face...


aurel vlad/spaima/ lemn/ 2013/
detaliu/ foto remusandreion
23 febr 2103
Share/Save/Bookmark