de lucruri frumoase nu ne saturam niciodata

vineri, 3 decembrie 2010

din ziarul de duminica

un text despre pictorita arhitect cristina turlea si recenta sa expozitie care merita vazuta

si ceva despre licitatiile din ultima vreme si inflatia de capodopere...
Share/Save/Bookmark

joi, 2 decembrie 2010

un portret exceptional! pentru americani si nu numai


GILBERT STUART (1755 - 1828) - GEORGE WASHINGTON
PROPERTY FROM THE COLLECTION OF PHILIP AND CHARLOTTE HANES
oil on canvas
250,000—350,000 USD
Lot Sold.  Hammer Price with Buyer's Premium:  398,500 USD
76.2 by 63.5 cm
Painted circa 1796-1803.
PROVENANCE
Stewart Collection, Bath, England
Frost & Reed, London (acquired from the Stewart family, 1963)
M. Knoedler & Co., New York and London
Julius H. Weitzner, Inc., New York and London
Acquired by the present owner from the above, 1964
Share/Save/Bookmark

miercuri, 1 decembrie 2010

primul nud al lui grigorescu care apare intr-o licitatie

 
NICOLAE GRIGORESCU (1838-1907), "Studiu de nud", semnat dreapta jos cu brun, pe cutia de culori, ulei pe panza, panza originala este dublata cu panza de sac, perioada 1863-1864, 73x33.5cm; lucrarea a figurat in expozitia retrospectiva de la Muzeul de Arta RPR - Bucuresti/1957, pg.8 in catalogul expozitiei intocmit de istoricul de arta Remus Niculescu; lucrare reprodusa si in monografia lui Virgil Cioflec      
Studiul de nud este o lucrare cunoscuta cel putin din 1924 cand Cioflec o reproduce in cartea sa despre Grigorescu, fara sa o si comenteze. In 1957 figureaza in importanta expozitie retrospectiva de la Muzeul de Arta din Bucuresti. Autorul catalogului, Remus Niculescu, o insereaza la pozitia 8 in cadrul perioadei 1862-1869. Foarte probabil lucrarea dateaza din perioada studiilor pariziene, urmate o scurta perioada de catre Grigorescu la Ecole de Beaux-Arts cu Sebastien Cornu si face dovada nivelului inalt al cunostintelor pe care le stapanea. Din aceiasi perioada se cunosc alte cateva studii de nud, in creion, pastrate la Cabinetul de Stampe al Bibliotecii Academiei Romane. “Nudul constituia de altfel in acei ani unul dintre motivele de inspiratie ale pictorului, dincolo de orice inspiratie didactica”, considera Remus Niculescu. Grigorescu ar fi putut cu siguranta sa devina un pictor academist de succes, daca pictura de plein-air, comuniunea cu natura si traiul boem de la Barbizon nu l-ar fi atras cu mult mai mult. Un detaliu care nu trebuie neglijat este ca studiul este semnat, ceea ce înseamna ca Grigorescu il considera o lucrare care il reprezenta. Mai mult decat atat, semnatura nu este plasata cum se obisnuieste adeseori in vreunul din acele spatii neutre care sunt colturile tabloului, ci chiar pe cutia de culori, ceea ce sugereaza intentia legitimarii sale discrete ca pictor, ca artist si nu doar ca simplu incepator intr-ale artei. Delicatetea modelarii carnatiei, calitatea materiei picturale a tabloului, departe de raceala si uscaciunea, frecvente in cazul studiilor de scoala, il îndreptateau desigur pe Grigorescu sa se prezinte inca de pe atunci fara falsa modestie.
Bibliografie:
Virgil Cioflec, Grigorescu, Cultura Nationala, Bucuresti, 1925
Remus Niculescu, Grigorescu intre clasicism si romantism, in Studii si cercetari de istoria artei, nr.3-4, iulie-decembrie, 1956, p. 127-172. [lucrarea este comentata la p.154 si reprodusa la p.157]
Expozitia Nicolae Grigorescu. Catalog de Remus Niculescu. Muzeul de Arta al R.P.R., Bucuresti, 1957
Preţ de pornire: 425000 lei

Share/Save/Bookmark

autoportrete si portrete de 1 decembrie. ziua zilelor

ziua zilelor, asa repeta infocat profesorul de istorie in liceu de fiecare data cand vorbea de 1 decembrie. el era poreclit rica. un personaj care mereu umbla cu camasile apretate si calcate impecabil, chiar si cele care aveau mansetele tocite. erau albe, nu se putea altfel. iar omul avea o fata foarte frumoasa cu doua nume impecabile in felul lor. nu stia asta cand s-a nascut fetita, dar in nebunia lui, rica a ales doua nume de istorice: domnita romania.

artele noastre sunt pe alocuri impecabile! artistii sunt impecabili de mutle ori, geniali, unici si irepetabili. ii onorez cu cateva autoportrete si portrete recent ajunse la licitatii.






GHEORGHE PETRASCU (1872-1949), "Pictorul" (autoportret), semnat drepta jos cu negru, ulei pe carton, 34.5x27cm, datat 1921, lucrarea a figurat in expozitia personala din 1923 de la Palatul Ateneului, cat.nr.83
Preţ de pornire: 80000 lei
Rudolf Schweitzer Cumpana (1886-1975), "Autoportret", semnat stanga jos, creion, 28x20cm, datat 1971 Preţ de vânzare: 2200 lei

Eugen Drăguţescu (1914-1993) - AUTOPORTRET, tuş sepia cu peniţă şi laviu/hârtie, semnat dreapta jos (T.A.P.), 24,5 x 20,5 cm. Pret estimativ: 1400-1800 LEI
Sever Frenţiu - AUTOPORTRET, acuarelă/hârtie, semnat, datat (19)55 dreapta sus (T.A.P.), 30,5 x 25,5 cm. Pret estimativ: 5400-6000 LEI

Ada Geo (Medrea) (1917-1992) - SCULPTORUL CORNEL MEDREA, creion/hârtie, semnat dreapta jos (T.A.P.), 26 x 28 cm. Pret estimativ: 1200-1400 LEI

Cantacuzino - PORTRETUL PRINŢESEI SANDA CANTACUZINO - SOŢIA AUTORULUI
ulei/carton, semnat, datat 1938 stânga jos (T.A.P.), 49 x 42 cm. Pret estimativ: 6000-6800 LEI



Share/Save/Bookmark

luni, 29 noiembrie 2010

GRIGORESCU NU MAI ESTE POLE POSITION. SI NICI NU VA MAI FI

nicolae grigorescu nu mai domina piata de arta din romania. nu mai este de ani buni cel mai bine vandut artist roman din tara. ideea de pictor national a fost ruinata. nicolae grigorescu nici nu va mai fi cel mai scump artist de pe piata de arta de la noi. pallady, tonitza, ressu, ţuculescu, luchian si andreescu sunt licitati la sume peste grigorescu...
Share/Save/Bookmark

perjovschi.ro si doua expozitii de prin lume

am preluat cateva imagini de pe site-ul dan si lia perjovschi. mi-au placut, si in plus sunt despre doua evenimetne in derulare.



primele doua imagini sunt de la Spencer Museum of Art unde desene lui perjo primesc vizite pana pe 6 ianuarie 2011, de boboteaza. cea de-a treia imagine, mult mai europeana, este de la Espai d’art Contemporani de Castelló unde expun lia si dan, pana a doau zi de cracun, pe 26 dec. spor!
Share/Save/Bookmark

duminică, 28 noiembrie 2010

cupe. mircea roman, via londra







Share/Save/Bookmark