de lucruri frumoase nu ne saturam niciodata

sâmbătă, 13 martie 2010

colectie de nuduri, desene mai ales...

...maine, 14 martie, la goldart

Iosif Iser (1881-1958) - NUD, ulei/pânzã, semnat stânga jos cu brun, datat 1928 pe şasiu; lucrarea a participat la Salonul Oficial din 1928 şi este reprodusã în catalog (cat. 100); provine din colecţia Ernest Morgenstern, 81 x 65,3 cm. Pret estimativ: 95000-100000 LEI

Jules Perahim (1914 - 2008) - NUD, creion/hârtie, semnat dreapta jos; pe verso însemnarea doamnei Madi Dinu. Lucrarea provine din colecţia Madi Dinu, 44,7 x 31,5 cm. Pret estimativ: 1200-1400 LEI

Victor Brauner (1903-1966) - CUPLU, tuş/hârtie, pe latura dreaptã datare 18/III; pe verso însemnarea doamnei Madi Dinu: V.B. Madi 1980. Lucrarea provine din colecţia Madi Dinu, 21,7 x 15 cm. Pret estimativ: 9000-9500 LEI

Ştefan Dimitrescu (1886-1933) - NUD VÃZUT DIN SPATE, tuş/hârtie, semnat cu sepia dreapta jos, 31 x 23,5 cm. Pret estimativ: 2200-2400 LEI

Vladimir Şetran (n.1935) - CAIET 09 - 38 DE DESENE COLORATE, tehnicã mixtã, semnat pe copertã, 29,5 x 22,5 cm. Pret estimativ: 1700-1900 LEI

Vladimir Şetran (n.1935) - NUD, tehnicã mixtã/hârtie, semnat central în partea de jos; lucrare însoţitã de înregistrare video cu mãrturia artisticã a autorului, 70 x 50 cm. Pret estimativ: 2200-2400 LEI

Vasile Gheorghiţã (n.1943) - NUD CULCAT, pastel/hârtie, semnat stânga jos cu albastru. 34 x 48,5 cm. Pret estimativ: 1400-1600 LEI

Mircea Roman (n.1958) - PORTRET, tempera/hârtie neagrã, semnat dreapta jos cu roşu, 63 x 48,2 cm. Pret estimativ: 2600-2800 LEI
Share/Save/Bookmark

hartia suporta multa frumusete: goldart 14 martie, selectiv

in premiera curajoasa, o casa de lciitatii din romania isi asuma o licitatie cu lucrari pe unul dintre cele mai perisabile suporturi: hartia. dar hartia a suportat si suporta multa frumusete! iar asta fara hartie probail ca nu ar fi existat atat de profunda, de speciala, de sentimentala...

hartia suporta orice, dar si transmite cele mai importante mesaje... uneori se conserva in timp alteori se distruge destul de usor spre regretul celor care pierd cate ceva din istoria draga...

ghiluds, mester artist al sticlei, pune la licitatie hartia de aceasta data. si a gasit multe lucrari interesante, autori si semnaturi celebre, tuse, tiparituri, zgarieturi... culorile si-au facut si ele loc... si in cele din urma apar si picturile...

Alexandru Poitevin Scheletti (1879-1959) - VECHEA SIGHIŞOARÃ, acuarelã/hârtie, semnat dreapta jos, localizat stânga jos, 38 x 28 cm. Pret estimativ: 1200-1300 LEI

Nicolae Tonitza (1886-1940) - IARNÃ LA BALCIC, guaşã/hârtie, semnat, localizat stânga jos. 36,5 x 27,5 cm. Pret estimativ: 42000-44000 LEI

Victor Brauner (1903-1966) - TREI ILUSTRAŢII LA VOLUMUL DE POEZII - DRUMEŢUL INCENDIAR - DE GELU NAUM, tuş/hârtie de calc. Lucrãrile provin din colecţia poetului avangardist Ştefan Roll, prietenul artistului; lucrãrile sunt însoţite de text explicativ din partea doamnei Mady Dinu soţia lui Şt. Roll, 26,6 x 13 cm; 32,7 x 13 cm; 18,5 x 12,8 cm. Pret estimativ: 14000-20000 LEI

Ştefan Câlţia (n.1935) - TOTEM, litografie cu intervenţii manuale/hârtie, semnat în partea de jos cu creionul, datat 1993 în imagine cu roşu, 39,5 x 32 cm. Pret estimativ: 1300-1500 LEI

Constantin Artachino (1870-1954) - PEISAJ LA CERNICA, ulei/pânzã, semnat, datat 1897, localizat Cernica dreapta jos,
46,5 x 37,5 cm. Pret estimativ: 4200-4400 LEI

Magdalena Rãdulescu (1902-1983) - CARNAVAL, ulei/pânzã, semnat dreapta jos cu negru, 50 x 61 cm. Pret estimativ: 9500-9700 LEI

Spiru Vergulescu (1934-2007) - CASÃ ROZ LA BREAZA, ulei/pânzã, semnat dreapta jos; pe verso semnat, datat 1981, intitulat, 22 x 29,5 cm. Pret estimativ: 1700-1900 LEI
Share/Save/Bookmark

Luchian: recordurile bat falsurile... in ziarul de duminica

http://www.zf.ro/ziarul-de-duminica/piata-de-arta-luchian-recordurile-bat-falsurile-5729554/

In cutremurul din 4 martie '77, sub ruine a cazut victima si un tablou de Stefan Luchian, "Maci si garoafe". Un Luchian celebru, reprodus in foarte multe dintre cataloagele anilor '40-'60. Cel mai reprodus fals dupa Luchian, de fapt! Se afla in colectia compozitorului Gheorghe Dumitrescu si nimeni nu i-a pus la indoiala autenticitatea. Pana in 1966, cand Muzeul National de Arta a organizat o retrospectiva, iar expertii au reevaluat patrimoniul pictorului. Atunci s-a decoperit ca "Maci si garoafe" nu avea nicio legatura cu Luchian.
Istoricul de arta Petre Oprea, care s-a aflat printre organizatorii retrospectivei, a povestit intreaga istorie in memoriile sale. Cert este ca falsul a disparut printre ruinele din '77. Dar Luchian ramane unul dintre cei mai falsificati artisti romani, dupa Grigorescu si Andreescu. Chiar pictorul a semnat in ultimii ani de viata panze albe sau picturi de diverse facturi prelucrate de altii. In plus, in ultimii ani de viata, cei din jurul sau il ajutau la pregatirea tablourilor, iar maestrul intervenea doar cu tusele finale pentru a obtine acea lumina, acea stralucire pe care numai el le intrezarea printre straturile de pasta colorata. Mai multe istorii despre falsurile Luchian sunt mentionate de Petre Oprea in volumul "Unele aspecte ale comertului de arta bucurestean in secolul XX" (2005). Se stie deci ca semnatura lui Luchian s-a pus pe multe pasteluri sau uleiuri care nu au nimic in comun cu pictorul. Se stie ca apropiati ai artistului, precum pictorul Traian Cornescu, Laura Cocea, I.N. Muntenescu dar si nume celebre precum Ressu, Panteli Stanciu, Dan Ialomiteanu au fost implicati mai mult sau mai putin in scandaluri legate de falsurile Luchian. Mai mult, oficial, prin anii '50-'55, autoritatile au comandat copii dupa Grigorescu, Luchian si Bancila pentru a fi trimise muzeelor din tara si institutiilor publice. Cele mai bune reproduceri au fost realizate de Panteli Stanciu, dar unde au ajuns acestea nu se mai stie si nimeni nu poate garanta ca unele dintre ele nu au circulat pe piata libera... In articolul despre falsurile Luchian, Petre Oprea pomeneste explicit despre urmatoarele lucrari: "Spalatoreasa", care se afla chiar in patrimoniul Muzeului National - "In acest caz, in mod cert aportul lui Luchian este infim, daca este.", "Ghereta din Filantropia", "Anemone" (lucrare suspecta, din colectia unui academician), "Maci si garoafe", "Nud".
Istoricii stiu deja amanunte importante despre materialele folosite de pictor, despre felul in care isi pregatea panzele, despre pastelurile pe care de cele mai multe ori nu le fixa, despre culorile folosite. Au fost cercetate deja foarte multe dintre lucrarile ramase din patrimoniul artistului si se cunosc datele dupa care poate fi descoperit un fals. Dar lumea vorbeste, falsurile si istoriile legate de ele sunt foarte gustate, mai ales de catre cei care nu au bani ca sa cumpere un Luchian.
Multe dintre lucrarile care apar pe piata libera intra in aceasta capcana. Acesta poate fi unul din principalele motive pentru care piata de arta nu este foarte animata atunci cand apare la vanzare un Luchian. Doar 9 picturi si 18 desene sunt pe lista achizitiilor din ultimii 15 ani. Si totusi, atunci cand expertizele sunt pertinente, Luchian ajunge la recorduri. In acest an s-au vandut deja trei picturi reprezentative semnate Luchian, iar in octombrie si decembrie anul trecut, doua pasteluri, "Peisaj din Brebu" si "Car cu boi".
Cea mai spectaculoasa tranzactie a avut loc la Alis pe 27 februarie. "In atelier", ulei pe panza de dimensiuni normale, 60x45 cm, reprodus si comentat de Tehodor Enescu in revista "Arta" in 1986 si apoi in volum, in 2000, este estimat ca fiind executat in 1910, deci cu sase ani inainte de moartea artistului. Autenticitatea nu a fost pusa la indoiala si pretul a urcat de la 250.000 la 380.000 de lei.

Cu doua zile mai devreme, la Artmark, s-a licitat o lucrare miniatura a pictorului, cumparata in anii 30 la Bucuresti de Doamna Popovici si ulterior achizitionata de un jurnalist flamand care a scris despre Romania. "Casa olteneasca", ulei pe placaj, de aproape 8x10 cm, s-a cumparat la estimarea minima de 3.500 euro. Si mai exista recordul Goldart, "Peisaj de iarna", ulei pe panza, lucrarea restaurata si cu marginile consolidate care s-a cumparat cu 200.000 de lei.

3. “In atelier”, ulei pe panza, 60x45 cm; lucrarea a fost publicata pentru prima data de Theodor Enescu in revista “Arta” nr. 2/1986. Preţ de pornire: 250.000 lei, adjudecat cu 380.000 lei;
2. “Peisaj de iarnă”, ulei/pânza, semnat dreapta jos; lucrarea este restaurata şi are marginile consolidate; pe verso ştampila producatorului de materiale “ Latouche”. Adjudecat cu 200.000 lei;
1. “Casa olteneasca”, ulei pe placaj, 7,8x9,9 cm. Adjudecat cu 3.500 euro.
Share/Save/Bookmark

ultima ora: selctie de top la alis 13 martie

Incep cu o icoana, in tuse fine si corecte. icoanele pe sticla transmit o anume sinceritate - simpla, cinstita, directa - a autorului.

Zugrav din familia Grecu, "Iisus si vita de vie", tempera pe sticla, prima jum.sec.XIX, 40x35cm.
Preţ de pornire: 1400 lei

tot pentru atmosfera: Trei sfesnice, trei dimensiuni, maniera Art deco, tija inalta pe postament circular, suport lumanare model tulipa, argint 925 marcat, poanson in clar "Ducin", ramforsat, h=36.5; 30.5; 25.5cm, mici defecte. Preţ de pornire: 900 lei
pacat ca au defecte. oricum, au stil si se pot repara/restaura usor.

un pictor mai putin circular (nu neaparat din cauza numelui)
Nicolae Georgescu (Balamuc)(1946-1995), "Padure inverzita", semnat dreapta jos in monograma cu gri, ulei pe carton, 35x50cm. Preţ de pornire: 1500 lei

propun si o serie de ecuarele: tehnica de lucru dar sinceara, directa, care transmite o anume energie.
Henri H.Catargi (1894-1976), "Rulota circului", semnat stanga jos in monograma, tehnica mixta pe carton subtire, 13x20cm, datat (19)36. Preţ de pornire: 700 lei

Partog Vartanian (1898-1958), "Case", semnat dreapta jos in creion, acuarela, 24x31cm, datat (1)934
Preţ de pornire: 1000 lei



Rudolf Schweitzer Cumpana (1886-1975), "Budapesta", semnat dreapta jos cu negru, tus si acuarela, datat 1929, 36x28cm. Preţ de pornire: 2500 lei

compozitii interesante, culori cu personalitate, subiecte razlete:
Alexandru C.Satmary (1871-1933), "Pe ponton", semnat dreapta jos cu negru, ulei pe panza, 57x45cm.
Preţ de pornire: 2400 lei
 
Bradut Covaliu (1924-1991), "La pescuit", semnat dreapta jos cu negru, ulei pe panza, datat 1956, 60x49.5cm. Preţ de pornire: 2400 lei

TRAIAN BRADEAN (n.1927), "Peisaj", semnat stanga jos cu negru, ulei pe panza, 38x46cm, datat (19)94, provine din colectia Dr.C.Georgescu
Preţ de pornire: 4600 lei

in acest caz, ce e de ales, desenul, frumusetea sau autorul celebru?
Corneliu Baba (1906-1997), "Portret de batrana", semnat dreapta jos, carbune, 21x15.5cm, datat (19)48. Preţ de pornire: 800 lei. si: CORNELIU BABA (1906-1997), "Studiu de portret III", semnat dreapta jos in creion, ulei pe panza lipita pe carton, 35x30cm, datat (19)70. Preţ de pornire: 39000 lei

la portrene insa, avem un Stoenescu. Si el, dar si altii, spuneau ca este imbatabil la portrete!!! iata o mostra!
8.72 - EUSTATIU STOENESCU (1884-1957), "Portretul profesorului Stefan Minovici", semnat dreapta jos cu rosu, ulei pe panza, 100x81cm, lucrarea a figurat in expozitia personala, Bucuresti, sala "Ileana"/1927 fiind reprodusa si citata (vezi pg.16), in monografia "Eustatiu Stoenescu" de Paul Rezeanu, Ed.Art 2000/Bucuresti, de asemenea a figurat si in retrospectiva Eustatiu Stoenescu/Muzeul de Arta Craiova, mai-iulie 1998. Preţ de pornire: 55000 lei

si de ce nu si FLORI:

ION PACEA (1924-1999), "Flori in vas rosu", semnat stanga jos cu negru, ulei pe carton, 50x62cm.
Preţ de pornire: 4500 lei

AUREL NEDEL (n.1930), "Natura statica", semnat dreapta sus cu brun, ulei pe panza, 55x44cm, provine din colectia Dr.C.Georgescu
Preţ de pornire: 4600 lei
Share/Save/Bookmark

marți, 9 martie 2010

artmark cea mare

artmark si-a actualizat site-ul cu lucrarile care vor fi licitate la finalul lui martie, pe 25.
opere de arta care poarta spiritul mai aproape de cer... scriu gazdele



Share/Save/Bookmark

case si tushe razletze

autori: dumitru ghiata, lucian grigorescu, george stefanescu. ultimele doua lucrari care nu s-au cumparat duminica la monavissa. cine le doreste, poate face oferte! ghiata s-a cumparat cu 24000 lei.
Share/Save/Bookmark

luni, 8 martie 2010

Patimile dupa Grigorescu, Pallady, Tonitza si Petrascu

http://www.zf.ro/ziarul-de-duminica/licitatii-de-top-patimile-dupa-grigorescu-pallady-tonitza-si-petrascu-5687505/

articolul din ziarul de duminica:

 Nicolae Grigorescu este artistul care a avut parte de cea mai radicala evolutie pe piata de arta din ultima vreme. A fost ani buni liderul necontestat al tranzactiilor, iar acum nu mai figureaza in top 10 vanzari! Este o raturnare de situatie pe care nu a prevazut-o nimeni. De la Fata culcata in iarba, vanduta in noiembrie 2003, nicio lucrarea reprezentativa a maestrului de la Campina nu a mai "agitat" lumea colectionarilor. Pallady si apoi Tonitza au trecut in fata lui Grigorescu, pentru ca mai apoi Ressu si Marcel Iancu sa domine topurile cu doua lucrari de exceptie.

Grigorescu nu a ramas la 59.900 euro in timp ce topurile au trecut chiar de dublul acestei sume. In ultimii patru ani, Tonitza, Pallady si Petrascu au avut cele mai multe salturi, vanzari spectaculoase sau refuzuri neasteptate. Iar in acest an, Stefan Luchian a dat tonul unor tranzactii spectaculoase.
In anul 2006, cel mai bine vandut pictor roman a fost Gheorghe Petrascu, cu cinci lucrari pentru care s-au platit 111.174 euro. O medie de peste 40.000 de euro pe lucrare. Peste doar trei ani, la finalul anului 2008, pusculita comuna a negustorilor de arta colecta aceasta suma doar pentru un tablou. Tonitza era vedeta, iar portretul "Fata in roz" a stricat toate clasamentele si a sarit la 120.000 de euro, odata cu lansarea Casei Artmark. Dar insusi Tonitza a primit apoi mai multe lovituri. La un an dupa vanzarea "Fetei in roz", in decembrie 2009, "Mica tataroaica", un alt portret de fata, se adjudeca la doar 91.566 euro la Alis, cu aproape 30.000 sub record, iar la Artmark, in iunie 2009, "Fetita cu basma", lucrare evaluata la cel putin 90.000 de euro, s-a adjudecat doar cu 55.000 euro.
Petrascu, liderul din 2006, a vandut in anul urmator, 2007, 15 tablouri pentru 130.770 euro, in 2008, si-a dublat suma, la 262888 euro pentru 16 tablouri, iar anul trecut a coborat la 250.492 euro. Acum, Petrascu nu mai este in "top zece cele mai scumpe tranzactii", este lider doar la Goldart - ""Femeie pe balustrada", 57.000 euro - dar cea mai scumpa lucrare a sa s-a adjudecat la Alis in septembrie 2008 - "Toledo: Portul Alcantara", 61.972 euro.
Tonitza, in shimb, a fost mereu in top, cu 65.000 de euro in 2006 (locul 4) si un prim salt fabulos in 2007 la 261.000 de euro. Si nu s-a oprit aici: in 2008 suma s-a dublat - 423.092 euro iar anul trecut s-a oprit la 413.250 euro. Tablourile lui Tonitza au ramas rareori fara cumparatori, iar anul 2009 s-a incheiat glorios cu doua picturi de exceptie la Alis, "Micuţa tătăroaică" (90.354 de euro) si "Spaniola" (87.264 de euro). Totusi, un tus din 1930, "Mangalia", licitat la Artmark in aprilie 2009 si neadjudecat cu 19.000 de euro, revine in aceast an la Goldart la mai putin de 15.000 de euro.
Pallady, primul care a trecut peste Grigorescu, in martie 2007, cu "Nud cu esarfa galbena" (75.757 euro la Alis) a ramas cu acest varf de cota si este pe pozitia 9 in top zece vanzari. In 2006, Pallady vindea 12 lucrari in valoare totala de aproape 450.000 euro, in 2007 a fost primul pe lista cu peste 400.000 de euro adunati pentru 27 de lucrari, dar 2008 situatia este dramatica: putin peste 105 mii de euro si doar 9 lucrari adjudecate din 27. Situatia este trista si in 2009, cand s-au adjudecat 13 lucrari Pallady, cu ceva peste 135.000 de euro. In acest context, poate ca nu este intamplator refuzul din acest an: "Peisaj iesean", ulei pe carton reprodus de Zambaccian in catalogul lui din 1945, nu s-a cumparat la Goldart, unde licitatia a inceput de la putin peste 40.000 de euro. Pallady este insa primul in clasamentul vanzarilor in lei la Goldart cu "...in rochie vernil pe fotoliul rosu", cumparat pentru 232.500 lei. In rest, din iulie 2009 ("Peisaj din Franta" si "Nud pe canapea") nu s-a mai cumparat niciun ulei al lui Pallady.
Nicolae Grigorescu, care a avut cel mai mult de patimit in ultimii ani, este inca in topul vanzarilor tuturor caselor de licitatii si are unul dintre cele mai bune randamente de piata, sumele platite in total pentru picturile sale au crescut de la an la an, dupa cum crescut si media per lucrare! In ultimii patru ani s-au vandut cate 6-7 lucrari pe an dar cu cresteri importante, de la un total de 45.500 euro in 2006 la aproape 100.000 de euro in 2007, la peste 200.000 in 2008 si peste 220.000 de euro in 2009 (conform tudor-art.com)
In topul Alis apar "Fata culcata in iarba" (59.900 euro), "Ciobanas" (55.329 de euro) si "Fată cu cobiliţă" (46.652 de euro). La Goldart: "In amurg": (55.000 de euro), "Flori de nalbă" (55.000 de euro), "Ţărăncuţă cu basma albă" (40.470 de euro) si "Car cu boi" (43.500 de euro). Monavissa are "Flori de nalbă" (58.750 de euro), iar printre recordurile Artmark sunt si "Peisaj din Campina" (42.000 de euro) si "Ţiganca" (35.000 de euro). Anul trecut s-au adjudecat sase picturi cu celebra semnatura rosie, dar primul Grigorescu din 2009 a fost refuzat, desi era o lucrare plscuta, cu palmares, reprezentativa pentru felul in care a abordat pictorul tema florala: Flori de mar licitat de Monavissa cu 80.000 de lei. Putini colectionari mai "alearga" dupa un Grigorescu iar revenirea artistului printre varfurile pietei, dominata de Tonitza in ultimii ani, nu se va intampla decat daca va fi scoasa la vanzare o lucrare exceptionala.
Surpriza momentului este Luchian, care castiga pe toate fronturile. In "liga mare" s-a impus cu "Peisaj de iarna" la Goldart, iar in "liga mini", "Casa olteneasca", o miniatura de doar 8 pe 10 centimetri!, care in orice reproducere arata ca o lucrare de dimensiuni comune, cu tuse perfecte, o anume lumina magica, jocuri de culoare si fragmente de peisaj uimitor evidentiate pe asa o suprafata mica, a fost adjudecata cu 3.500 de euro. A fost probabil martisorul perfect din licitatia Artmark dedicata acestui simbol primavaratic. Licitatia de martisor, cu un procent de achizitii foarte bun, are la final o serie de concluzii neasteptate. Luchian a fost mult mai ieftin decat Petrascu - "La malul marii" (8500) si "Geamie al Ad Kaleh" (20.000), aproape de Baltatu (3000 euro) mai ieftin decat o guasa a lui Iser - "Targ" (4.250 euro) si o acuarela a lui Darascu - "Peisaj provensal" (4.250 euro).

 
 

George Catargi a fost mai ieftin decat Dimitrie Berea sau Aurel Baesu. Iosif Steurer s-a vandut peste Ludovic Bassarab, aproape de Otto Briese, Adam Baltatu peste Rudolf Schweitzer Cumpana. Iar aceste preturi au fost intr-o licitatie in care foarte multe pozitii s-au adjudecat sub 1.000 de euro. Doar ca astfel de comparatii sunt folositoare doar celor care compara preturile mai mult decat frumusetea lucrarilor.


Urmatoarele licitatii:
Monavissa 7 martie
Alis: 13 martie, 27 martie
Goldart: 14 martie, 28 martie
Artmark 25 martie
Share/Save/Bookmark

Mangalia: Baba si Tonitza

o guasa si o acuarela de amintesc de mangalia. doi pictori mari, foarte mari, pun acelasi titlu pentru doua lucrari de grafica in viziuni si tehnici complet diferite de fapt.
desenele (imi place sa numesc desene toate lucrarile in care se simte tusa rapida, cheful de studiu, ideea de antrenament pentru o lucrare mare. fie ca e vorba de creion, carbune, creioane colorate, tus, laviu, acuarela, tempera sau guasa pe hastie sau carton - toate sunt desene, lucrari grafice pe care apoi se construieste pictura) au fost licitate la cele doua case cu rivalitati si rautati adunate din vreme: monavissa si goldart. in poveste intra si artmark, pentru ca una dintre lucrari a fost licitata cu cateva luni in urma si la casa de licitatii "premium".


Mangalia lui Corneliu Baba s-a vandut la Monavissa de la un pret de pornire de 3500 de lei. E o guasa pe hartie, cu data si nume. 38x29 cm. sunt mai multe lotci cu pescari alaturi. e un desen in creion moale cu accente de culoare... e un desen de stare, de idee, de dinamica, nu de finisaj...

Mangalia lui Nicolae Tonitza este un desen in tus si acuarela din 1930. Ne aflam in curtea unei case de tara, tipica pentru satul mangalia de atunci, asa cum mai exista astazi multe in dobrogea. desenul este mai elaborat, contururile sunt definite. chiar si umbrele au forma clara. este o lucrare de dimensiuni mai mari decit studiul lui baba: 31,5 x 41,5 cm. s-a cumparat la goldart cu 52000 de lei (peste 12.500 euro), sub estimarea de 55-60.000 lei. desenul a mai fost licitat si la artmark in aprilie 2009 unde era estimat la 19.000 euro.

Corneliu Baba (1906-1997) - MANGALIA, peisaj din Mangalia cu lotcă şi pescari. Guaşă pe hârtie, Semnat, datat şi intitulat dreapta jos cu negru. Lucrare însoţită de fişe şi certificat de autenticitate. 38 x 29 cm.
Pret estimativ: 3500 LEI

Nicolae Tonitza (1886 - 1940) - MANGALIA, tuş şi acuarelã/hârtie, semnat dreapta jos în creion N.N. Tonitza, datat 1930 şi localizat Mangalia dreapta jos, 31,5 x 41,5 cm. Pret estimativ: 55000-60000 LEI. adjudecat 52000 lei.
Share/Save/Bookmark