de lucruri frumoase nu ne saturam niciodata

sâmbătă, 9 aprilie 2011

cea mai mare e cea mai mica

Printesa lui Alexandru Bunescu a devenit personaj de presa inainte de a fi valorificata cu adevarat pentru ceea ce este: o opera de arta. Este lucrarea emblema pentru "licitatia de postmodernism si contemporana" preluata pentru o confierinta de presa si mai multe stiri "bomba" in media. Pastel pe panza, 32 de panouri, o locomotiva desenata pana la detalii fotografice... descriere banala care nici macar asa sumar nu este prezentata pe internet unde este anuntata vanzare la licitatie. Artistul Alexandru Bunescu are cu ce se mandri, asta e clar. o munca de sisif, pasiune pentru detalii, tehnica impecabila, stapan al nuantelor pe suprafete mari. Este aruncat intr-un sistem de promovare in care in loc sa se vorbeasca despre performatele artistice ale operei sale, sau despre cum merita sau nu sa fie preluate in cotidian opere de asemenea amploare, Printesa devine CEA MAI MARE, buna de cartea recordurilor, etc. emblemele de tabloidizare in loc de criterii de performanta artistica. cancan mai degraba decat impact cultural.
pentru ca daca am vedea Printesa intr-un muzeu de arta este una, iar daca desenul va fi intr-un muzeu al tehnicii, intr-o coelctie de recorduri exagerate sau in gara de nord este cu totul si cu totul altceva...
ironia face ca tocmai lucrarea "cea mai mare" cu care se lauda organizatorii licitatiei sa fie de fapt cea mai mica pe internet, pe site-un casei de licitatii. dintr-un desen coplesitor de 450 / 2000 centimetri, pe internet putem vedea cel mult o reproducere infima.
 Alexandru Bunescu
n.1988 , Sibiu, Prințesa (32 de panouri), pastel pe pânză, 450 x 2000 cm. Valoare estimativă: € 50.000 - 60.000
Share/Save/Bookmark

Un comentariu: