until 06 iulie 2013
„Sculptor timişorean matur, solid ancorat stilistic în contextul cultural citadin. Seria de metamorfoze materializate în concreteţea tridimensionalului solid, dăltuite cu precizia unei matematici chirurgicale, evocă dezinvolt, sincer şi prompt acel suflu trepidant ce parcă zvâcneşte paradoxal, tacit, erupând vehement din pântecul geometric al materiei prime litice.
Lucrări volumetrice de factură abstractă, echilibrate impecabil în ritmul alternant al dialogului armonic, convex-concav, texturate insular, îndestulând palimsestul aerat, suprafeţe atinse fugar, direct, într-un joc precis iscat la frontiera dintre culoare, textură şi volum. Seria de evocări ronde-bosse creează un tot aparte, debordant prin sincronismul imuabil, degajat plenar prin alăturarea coerentă în contextul estetismului comun, unitar, într-o simbioză ambientală perfectă, urmărind circumstanţial spaţiul prestant, sobru, al Galeriei Calpe.” (Gabriel Kelemen)
„Horia Bojin, ca persoană, e masiv. Barba e piraterească. Privirea e piraterească. Strângerea mâinii e de urs. E genul de om pe care, dacă-l întrebi cât e ceasul, îţi spune : „Te avertizez că e patru şi zece”.
Deşi persoana sa e discretă, Horia Bojin e, cu toate acestea, bine cunoscut timişorenilor.
O lucrare în parcul Triade, şi una în parcul ArTuborg, la intrarea în Parcul Copiilor, piatră brută împachetată în metal, ambele cu o anume tentă ludică, apoi Pâinea grea din Piaţa Unirii şi Dialog, o lucrare în andezit, meditativă, arhaică şi spiritualizată, în Piaţa 700, sunt prezenţele lui Horia Bojin în cetate. Trecem zilnic pe lângă el. Îl cunoaştem mai bine decât credem. Ne e mai familiar decât credem.
Lucrările sale de sculptură monumentală sunt răspândite în Timişoara şi în ţară. Expoziţia de faţă doreşte să prezinte şi celelalte lucrări ale sale, mai puţin cunoscute publicului.
Ochiul grăbit al omului din societatea de consum trebuie călăuzit ca să privească lucrările lui Horia Bojin.” (Dan Ungureanu)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu