de lucruri frumoase nu ne saturam niciodata

vineri, 29 martie 2013

mostenirea colombinei

Un tablou de Samuel Mützner evaluat spre 29.000 de euro a fost licitat de Goldart. Este o pictură pentru care călătorul Mützner s-a lăsat inspirat de Jean Monet. Vedem o căpiţă cu fân, o siluetă de biserică se pierde în peisaj, un exerciţiu stilistic şi cromatic în lecţia pe care artistul român a preluat-o de la maestrul său francez şi pe care îl consideră „deschizătorul drumului către lumină şi culoare”.

Prin „Căpiţă la Giverny”, Mützner demonstrează cu prisosinţă că a reuşit ceea ce şi-a propus, adică să devină un pictor al luminii, un virtuoz în ceea ce priveşte redarea plenitudinii acesteia. Licitaţia Goldart cu „Căpiţa” lui Mützner este dedicată în special impresionismului: cu Pallady, Strâmbulescu, Iser, Schweitzer Cumpăna şi chiar Piliuţă... Sigur, fiecare artist are „povestea” lui pe care o „expune” pentru cei care au ochi să vadă...



texul complet in ziarul de duminica

1. Samuel Mützner (1884-1959) – "Lan de grâu", ulei/carton, nesemnat; pe verso autentificare din partea nepotului artistului; provine din colectia familiei, 50,2 x 65 cm
2. Samuel Mützner (1884-1959) – "Capita la Giverny", ulei/pânza, semnat si datat 1908 stânga jos; provine din colec?ia familiei, 50,2 x 61,4 cm
3. Gheorghe Petra?cu (1872-1949), "Natura statica cu carti si garoafe", ulei pe pânza dublata, 49.5x61cm, semnat dreapta jos cu negru, datat (1)929, restaurat
4. Nicolae Tonitza, "Plaja la Mangalia", [cca. 1927], ulei pe carton, 30 x 40 cm, semnat dreapta sus, cu brun, N. Tonitza
5. Ion Tuculescu, "Clown", [1961], ulei pe pânza, 52.5 x 61.5 cm
6. Arthur Segal (1875-1944), "Portret de fetita" (Gisela Weyer), ulei pe placaj, 30x29cm, semnat dreapta jos, [1934], pe verso: Ostern 1934; în creion este trecut numele feti?ei ?i localitatea Palma de Mallorca (Gisela Weyer a fost fiica Lenei Weyer, una din elevele artistului), autenticitate confirmata de Dr.Pavel Liska

Share/Save/Bookmark

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu