grigorescu, de la 30.000 la 300.000 de euro!
nebunie totala, tablouri exceptionale si preturi care agita orice colectionar!
Nicolae Grigorescu
Ţărăncuţă cu broboadă albă, ulei pe lemn, 17,5 x 14 cm, semnat stânga jos, cu roșu, Grigorescu
Valoare estimativă: € 18.000 - 33.000
Nicolae Grigorescu
Țărăncuță cu fuior pe cale
ulei pe pânză, 55,5 x 88,5 cm, semnat stânga jos, cu roșu, Grigorescu
Opera a făcut parte din colecția Eufrosinei Trancu-Săvescu, profesoară și directoare de școală normală în Piatra Neamț, una dintre primele studente străine admise la Universitatea din Berlin.
Eufrosina provenea din cunoscuta familie armenească Trancu. Casătoria dintre Lazăr Trancu și Ana Ciomac a dat culturii și științei române pe Grigore Trancu-Iași, ministru al muncii și pe Marta (Trancu) Rainer, prima femeie chirurg din România. Grigore, om politic, economist, avocat, profesor universitar, scriitor și memorialist român, a fost ministru al muncii la începutul anilor 20.
Marta a urmat Facultatea de medicină din Iași și un curs de medicină internă la Spitalul ”Colțea” din București. A ocupat, prin concurs, un post secundar de chirurg, fiind primită cu dezaprobare de colegii săi bărbați. Marta s-a căsătorit cu Francisc Rainer, anatomist și antropolog, întemeietorul Institutului de Antropologie din România. A fost mobilizată în primul război mondial cu gradul de maior și a legat o strânsă prietenie cu Regina Maria, pe care a operat-o la mână, în urma infecției căpătate pe frontul primului război mondial. Astfel ajunge să conducă, la cererea acesteia, Spitalul de Chirurgie instalat la Palatul Regal, în timp ce conducea Spitalul Colțea și pe cel al Școlii de Poduri și Șosele. După încheierea războiului s-a dedicat, la cabinetul său particular, ginecologiei, având astfel șansa să îl aducă pe lume pe Regele Mihai.
Valoare estimativă: € 120.000 - 220.000
Nicolae Grigorescu
Nimfă dormind
ulei pe pânză, 46,5 x 76 cm, semnat dreapta jos, cu roșu, Grigorescu
Opera a făcut parte din celebra colecție Ernest Edmond Goodwin, bancher, director adjunct al Banque du Roumanie până în 1910.
Opera a participat la a doua expoziție personală Nicolae Grigorescu, 1887, Palatul Eforiei, menționată în capitolul XI al monografiei “Viața și opera pictorului N.I. Grigorescu“, Alexandru Vlahuță, SOCEC, 1910, pp. 122-129.
La începutul secolului al XX-lea, opera era expusă trunchiat, cca. 16 cm lungime ai suprafeței stângi a picturii, reprezentând colțul întunecat al pădurii, fiind pliați pe șasiu; o restaurare ulterioară a operei a recuperat această porțiune clasicistă a operei, redând-o circulației în formatul conceput de Grigorescu.
Opera este reprodusă în Calendarul Minervei, 1908, sub titlul “Studiu“.
Opera este reprodusă în monografia “Nicolae Grigorescu“, Nicolae Petrașcu, București, 1930, sub titlul “Dormind“, planșa 20, pag. 85.
Opera este reprodusă în “Masters of Roumanian Painting. Grigorescu“, Ionel Jianu, Foreign Languages Publishing House of the Rumanian Institute for Cultural Relations with Foreign Countries, București, pag. 168, sub titlul “Nud.“
Valoare estimativă: € 120.000 - 220.000
Nicolae Tonitza
Pe verandă
ulei pe carton, 59,5 x 49 cm, semnat dreapta jos, cu brun, Tonitza
Opera a fost dăruită de Nicolae Tonitza lui Theodor Pallady pentru fiica vitregă a acestuia, Marie Jeanne Diamandy.
Marie Jeanne era fiica Ioanei Pallady din căsătoria acesteia cu Constantin Diamandy, boier și diplomat român, ministru plenipotențiar la Petersburg și ulterior, ambasadorul României la Paris.
Constantin Diamandy a avut cu Ioana, născută Ghika, 3 copii: Marie Jeanne, Magda și Ion. Marie Jeanne s-a căsătorit cu Neculai Bastaki, inginer agronom cu studii în Belgia, iar sora sa, Magda, cu Emil Sturdza și mai apoi cu George G. Assan, alături de care a locuit în casa Assan din piața Lahovary, astăzi Casa Oamenilor de Știință.
Iubitoare de artă, Marie Jeanne și-a început colecția sub îndrumarea tatălui. Bunurile familiei cât și colecția de artă au fost pierdute după 1945, opera fiind printre puținele care au supraviețuit primului val de confiscări, doar pentru a fi confiscată în anii 80. În 2008, în urma deciziei din 2006, opera este restituită de către Muzeul Municipiului București, către moștenitorii lui Marie Jeanne (Diamandy) Bastaki.
Valoare estimativă: € 100.000 - 175.000
Nicolae Dărăscu
Chioggia
ulei pe pânză, 49 x 60,5 cm, semnat și datat dreapta jos, cu roșu, Dărăscu, 1926
Pe verso, etichetă de participare la Expoziția Retrospectivă “Nicolae Dărăscu”, Muzeul de Artă al R.S.R., București, 1966
Opera este reprodusă și menționată în catalogul Expoziției Retrospective “Nicolae Dărăscu”, Muzeul de Artă al R.S.R., București, 1966, cat. 54, colecția Traian Iliescu
Opera este reprodusă în monografia “Nicolae Dărăscu”, Radu Ionescu, Ed. Meridiane, București, 1987, la poz. 45 sub titlul “Peisaj venețian (Bărci)“
Anterior aparteneței la col. Traian Iliescu, opera a făcut parte, pe rând, din col. Ștefan Matei, respectiv col. Constantin Constantinescu
Valoare estimativă: € 30.000 - 50.000
Alexandru Ciucurencu
Natură statică de primăvară
ulei pe hârtie lipită pe carton, 60,5 x 50 cm, semnat, datat și localizat, dreapta sus, în creion, A.C. (1)937, Brănești
Valoare estimativă: € 9.000 - 16.000
marți, 7 iunie 2011
o licitatie teribila
Publicat de
anDRei
la
14:15
Etichete:
alexandru ciucurencu,
artmark,
nicolae darascu,
nicolae grigorescu,
nicolae tonitza,
pictura
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu