de lucruri frumoase nu ne saturam niciodata

miercuri, 10 noiembrie 2010

gheorge dinica, primul an de dupa...

In noiembrie 2002, acum opt ani adica... un interviu in flacara cu fotografii de octavian tibar:

Gheorghe Dinică:
"Se trage cortina şi eşti aruncat în groapa cu lei, rezistă cine poate!"
"Nu cerd în actorul politic!"

-Cât de mult vă place să improvizaţi?
-Nu ştiu cât de mult îmi place mie dar improvizaţia face parte din arsenalul mijloacelor pe care le foloseşte un actor. Adică, improvizaţia vine după o pregătire totuşi. Când stăpâneşti foarte bine un rol descoperi în el nuanţe care nu apăreau în repetiţii şi atunci îţi vine să le spui şi, de multe ori, dacă sunt legate de personaj e foarte bine.

-V-am intrebat acest lucru pentru ca in urma cu cativa ani, cand a revenit David Esrig pentru prima data in tara, la Targoviste, si-a amintit cu mare placere de primele spectacole pe care le-a facut cu Gigi Dinica si Marinus Moraru, spectacole care se bazau foarte mult pe spontaneitate...
-Am lucrat mult cu Esrig, din 61 până în 78 şi am făcut nişte spectacole extraordinare, dupăp părerea mea. Eram un trio, el gândea ceea ce o să monteze în funcţie de noi. A fost cea mai interesantă perioadă din cariera mea.

textul integral: theatrespot.blogspot.com
imagini: tibbytibar.blogspot.com
Share/Save/Bookmark

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu