vineri, 7 octombrie 2011
joi, 6 octombrie 2011
nicolae grigorescu pentru americani, la new york
eveniment rarisim: la new york se va licita o pictura a lui nicolae grigorescu pe 26 octombrie. este, poate evident, un CAR CU BOI. pictura in ulei pe carton cu o compozitie inresanta, cu car tras de doi boi in prim plan. animalel sunt strunite de stapan, iar in car sta restul familiei. pe un drum printre campuri. in spate se mai vede silueta unui alt car si urmele in griuri ale unui al treilea. in dreapta compozitia este completata cu silueta unei carute cu o mica pata de rosu in zare...
Nicolae Grigorescu (Romanian, 1838-1907) The bull cart 13 x 22in (33 x 55.8cm)
licitatia are loc, cum spuneam, pe 26 octombrie la new york la casa bonhams.
estimarea este extraordinara: 100,000 - 150,000 usd. aproape sigur ca tabloul s-ar fi vandut si mai scump la bucuresti, cel mai probabil dublu! dar vanatorii de grigorescu au acum o noua tinta.
Pictura provine dintr-o colectie privata din Arizona unde a intrat prin 1995.
rusii ar spune: sa-l cumparam si sa-l aducem in tara! hai in romania! sau sa il cumparam si sa-l donam unui muzeu, sa ajunga si grigorescu important in lume!
Nicolae Grigorescu (Romanian, 1838-1907) The bull cart 13 x 22in (33 x 55.8cm)
licitatia are loc, cum spuneam, pe 26 octombrie la new york la casa bonhams.
estimarea este extraordinara: 100,000 - 150,000 usd. aproape sigur ca tabloul s-ar fi vandut si mai scump la bucuresti, cel mai probabil dublu! dar vanatorii de grigorescu au acum o noua tinta.
Pictura provine dintr-o colectie privata din Arizona unde a intrat prin 1995.
rusii ar spune: sa-l cumparam si sa-l aducem in tara! hai in romania! sau sa il cumparam si sa-l donam unui muzeu, sa ajunga si grigorescu important in lume!
nicolae grigorescu pentru americani, la new york
Publicat de
anDRei
la
09:19
0
comentarii
Etichete:
car cu boi,
licitatie,
new york,
nicolae grigorescu
miercuri, 5 octombrie 2011
trei doamne... gandul elegantei
ordinea istorica a imaginilor:
toate cele trei doamne privesc spre dreapta. dar privesc direct, inainte, pe axul tabloului. conteaza privirea lor, chiar daca figura reprezinta doar o mica parte a imaginii. ansamblul, foarte elaborat la prima pictura, este abia schitat apoi si in cele din urma se pierde in doar cateva urme de laviu si creion...
in privinta vitalitatii artistice, piesa neterminatat este mai vie, personajul mai putin cochet aduce un plus de, hai sa spunem, comunicare...
sa revedem:
este un vermont: tusa, petele de culoare, constructia personajului sunt caracteristice. tabloul nu a fost finisat dar vibreaza, traieste, personajul isi spune povestea, isi transmite gandurile...
alta scoala, alt secol, alta lume!
comandata probabil aceasta pictura. totul este finisat ca la carte, academic. explorarea personajul ramine pe plan secundar, important este sa fie impozant in compozitie. privirea domanei este si ea oarecum ascunsa, maretia richiei scumpe, de matase probabil, este o cerinta pentru astfel de compozitii...aman se pricepea de minune la astfel de tablouri, cu sitorie personala, patrimoniu de familie, arta la comanda pentru un mester desavarsit...
impozanta personajului s-a transmis in timp. toate doamnele unei vremi ar fi dorit astfel de tablouri. peste ani si generatii, doar prin comparatie mai are sens o astfel de compozitie boiereasca...
nu strica o astfel de compozitie. istoria doamnei elegante care sta si analizeaza ambientul, societatea de la o petrecere este prea bine cunoscuta. pana la partyurile de la care au fost scoase scaunele si canapelele, toate receptiile, seratele, balurile se compuneau si din multe, multe astfel de imagini...desenul semnat de rodica maniu are alura clasica pentru o epoca in transformare...
iata si estimarile, datelel lucrarilor, anii, artistii:
Rodica Maniu - Șalul negru, acuarelă și cărbune pe hârtie, 56 x 47 cm, semnat stânga jos, cu negru, R. Maniu. Valoare estimativă: € 900 - 1.600
Theodor Aman - După bal, ulei pe lemn, 35 x 25 cm, semnat și datat, stânga jos, cu brun, Th. Aman, 1871. Valoare estimativă: € 24.000 - 40.000
Nicolae Vermont - Pe gânduri , ulei pe carton, 35,5 x 26 cm, semnat și datat stânga jos, cu brun, Nicolae Vermont, 1915. Valoare estimativă: € 2.000 - 4.000
toate trei, la licitatia de toamna artmark.
toate cele trei doamne privesc spre dreapta. dar privesc direct, inainte, pe axul tabloului. conteaza privirea lor, chiar daca figura reprezinta doar o mica parte a imaginii. ansamblul, foarte elaborat la prima pictura, este abia schitat apoi si in cele din urma se pierde in doar cateva urme de laviu si creion...
in privinta vitalitatii artistice, piesa neterminatat este mai vie, personajul mai putin cochet aduce un plus de, hai sa spunem, comunicare...
sa revedem:
este un vermont: tusa, petele de culoare, constructia personajului sunt caracteristice. tabloul nu a fost finisat dar vibreaza, traieste, personajul isi spune povestea, isi transmite gandurile...
alta scoala, alt secol, alta lume!
comandata probabil aceasta pictura. totul este finisat ca la carte, academic. explorarea personajul ramine pe plan secundar, important este sa fie impozant in compozitie. privirea domanei este si ea oarecum ascunsa, maretia richiei scumpe, de matase probabil, este o cerinta pentru astfel de compozitii...aman se pricepea de minune la astfel de tablouri, cu sitorie personala, patrimoniu de familie, arta la comanda pentru un mester desavarsit...
impozanta personajului s-a transmis in timp. toate doamnele unei vremi ar fi dorit astfel de tablouri. peste ani si generatii, doar prin comparatie mai are sens o astfel de compozitie boiereasca...
nu strica o astfel de compozitie. istoria doamnei elegante care sta si analizeaza ambientul, societatea de la o petrecere este prea bine cunoscuta. pana la partyurile de la care au fost scoase scaunele si canapelele, toate receptiile, seratele, balurile se compuneau si din multe, multe astfel de imagini...desenul semnat de rodica maniu are alura clasica pentru o epoca in transformare...
iata si estimarile, datelel lucrarilor, anii, artistii:
Rodica Maniu - Șalul negru, acuarelă și cărbune pe hârtie, 56 x 47 cm, semnat stânga jos, cu negru, R. Maniu. Valoare estimativă: € 900 - 1.600
Theodor Aman - După bal, ulei pe lemn, 35 x 25 cm, semnat și datat, stânga jos, cu brun, Th. Aman, 1871. Valoare estimativă: € 24.000 - 40.000
Nicolae Vermont - Pe gânduri , ulei pe carton, 35,5 x 26 cm, semnat și datat stânga jos, cu brun, Nicolae Vermont, 1915. Valoare estimativă: € 2.000 - 4.000
toate trei, la licitatia de toamna artmark.
trei doamne... gandul elegantei
Publicat de
anDRei
la
10:05
0
comentarii
Etichete:
artmark,
licitatia de toamna,
nicolae vermont,
pictura,
rodica maniu,
theodor aman
masa jucatorilor. bancila si schweitzer cumpana
cate trei personaje la masa. fete prinse in asteptare, conversatie, conveniente de carciuma. sticla, paharele...ca intr-o fotografie. doi mari pictori, o tema interesanta si incercata de multi desenatori si pictori. se liciteaza, la scoruri diferite care tin de numele pictorului, performantele de piata dar mai ales, sa fin sinceri, de structura tabloului, anvergura artictica, frumusetea fiecarei lucrari in parte.
la goldart:
Octav Băncilă - ÎNTRE PRIETENI, ulei/pânză, semnat stânga jos (T.A.P.), 39,5 x 51 cm
Pret estimativ: 4000-5000 EUR
iar la artmark:
Rudolf Schweitzer - Cumpăna Trei ţărani , ulei pe carton, 69 x 98 cm, semnat dreapta jos, cu negru, Schweitzer - Cumpăna. Valoare estimativă: € 10.000 - 18.000
masa jucatorilor. bancila si schweitzer cumpana
Publicat de
anDRei
la
09:39
0
comentarii
Etichete:
artmark,
goldart,
licitatie,
octav bancila,
pictura,
rudolf schweitzer cumpana
marți, 4 octombrie 2011
licitatia florilor, la ora 19
este greu de ales un criteriu de ordonare al lucrarilor... foarte multe tablouri reusite cu flori. cel putin reusite. cel mai frumos este un tuculescu uimitor:
aman informatiile si adaug si celelalte reproduceri. in rodinea crescatoare a preturilor de pornire:
Ion Pacea (1924-1999), "Lalele", ulei pe carton, 49x57cm, semnat dreapta jos cu negru
NicolaeVermont (1866-1932), "Trandafiri", ulei pe panza, 28.5x25cm, semnat dreapta jos cu negru, datat 1926. Preţ de pornire: 7000 lei
Gh.N.G.Vanatoru (1908-1983), "Natura statica cu carte galbena", ulei pe carton, 43x50cm, semnat dreapta jos cu brun, datat (19)44. Preţ de pornire: 12000 lei
si minunea, pallady mai ieftin decat tuculescu!!!
aman informatiile si adaug si celelalte reproduceri. in rodinea crescatoare a preturilor de pornire:
Eugen Gasca (1908-1989), "Vas cu petunii", ulei pe carton, 35x28cm, semnat dreapta jos in monograma cu brun. Preţ de pornire: 2800 lei
Nicolae Enea (1897-1960), "Cana cu flori", ulei pe carton, 48x34cm, semnat dreapta jos cu brun
Preţ de pornire: 4500 lei
Ion Pacea (1924-1999), "Lalele", ulei pe carton, 49x57cm, semnat dreapta jos cu negru
Preţ de pornire: 6500 lei
Nicolae
Gh.N.G.Vanatoru (1908-1983), "Natura statica cu carte galbena", ulei pe carton, 43x50cm, semnat dreapta jos cu brun, datat (19)44. Preţ de pornire: 12000 lei
Theodor Pallady (1871-1956), "Florile Soarelui", ulei pe panza lipita pe carton, 45x38cm, semnat dreapta in pasta, pe verso inscriptie olografa "Y124", a figurat in Expozitia "Pallady" 1940 in Salile Ateneului, cat.124, a apartinut colectiei Constantin Basiliade. Preţ de pornire: 200000 lei
Pallady se întoarce în 10 aprilie 1940 de la Paris si se instaleaza la Hotel Bucuresti într-o camera care îi serveste si de atelier. Nici peste o luna, în 2 mai, deschide la Ateneu o expozitie în care a figurat si lucrarea de fata. Poate a fost pictata chiar la Bucuresti, pentru ca florile din tablou pot fi autohtone, desi rastimpul dintre sosirea lui Pallady la Bucuresti si deschiderea expozitiei este foarte mic.
Iata ce îi scrie Pallady lui Matisse în 11 mai: „Iata-ma în plina expozitie, printre toate aceste picturi si desen pe care le razui si le completez în gând.........iar câte odata chiar scotându-le din rama, suprim sau aadog ceea ce cred ca le lipseste........Caci consider ca marele beneficiu al unei expozitii este posibiltatea de a te vedea, de ate judeca fara mila, dar si fara nedreptate........Are mult succes....as fi fost atât de fericit daca ai fi putut-o vedea pentru a-mi spune parerea.........”. I.V.
Ion Tuculescu (1910-1962), "Flori albe", ulei pe panza, 54.5x46.5cm, semnat dreapta jos si dreapta sus cu negru, lucrarea a fost expusa la Bucuresti/1965-cat.3, Pitesti/1967-cat.34, Mannheim/1979-cat.43, si in Retrospectiva organizata de Muzeul de Arta al Romaniei/1999-cat.88, reprodusa in I.Vlasiu, cat.6, P.Comarnescu, cat.6, M.Carneci, cat.2. Preţ de pornire: 260000 lei
Lucrarea “Flori albe”, integrata ciclului tematic al compozitiilor florale, se impune prin calitatile sale artistice, recunoscute prin frecventa participarilor la expozitiile din tara si din stainatate, dar si prin publicarea în cataloagele consacrate (Ion Vlasiu, P.Comarnescu, Magda Cârneci, F. Ivaniuc si C.Velescu). Semnificativa este aprecierea acordata chiar de catre Ion Tuculescu, dedusa din faptul ca acesta nu a dorit sa o înstraineze în tot timpul vietii sale, transmitând acest mesaj si urmasilor, ceea ce a facut sa se pastreze ca un talisman în colectia familiei. Desi apartinând perioadei figurative, maniera compozitionala a lucrarii, prin unghiurile perspectivale deformatoare si solutiile cromatice novatoare, o situeaza stilistic în sfera unui modernism pregnant, dominat de influenta expresionismului creativ a lui Van Gogh, dar pastrând originalitatea imaginativa inconfundabila a lui Ion Tuculescu. Din confesiunile consemnate într-un interviu din 1945 în ziarul Ardealul, pictorul îsi amintea ca în anii 1937 – 1939 , în timpul calatoriilor sale în insula Corfu, sub fascinatia albastrului bând si catifelat al cerului grecesc , lucrarile sale erau inundate de aceasta culoare luminoasa, care l-a inspirat si în pictarea unor naturi statice, mai precis flori rosii pe fundal albastru. In virtutea acestei dezvaluiri se poate afirma ca lucrarea Flori albe, în care albastrul intens si vibrat al fundalului pune în valoare efectele compozitionale, apartine probabil tot aceleiasi perioade a calatoriilor sale în Grecia. In absenta oricaror marturii privind existenta/conservarea acestor compozitii cu flori rosii pe fond albastru, lucrarea prezenta, prin continutul sau tematic, dar mai ales prin calitatile sale picturale, dobândeste valoare de exceptie.
plus inca doua recomandari macar de privit:
o imagine linistita
o imagine linistita
"Alee in gradina", ulei pe carton, 32x42cm, semnat dreapta jos in pasta Raphanides. Preţ de pornire: 1200 lei
Iosif Iser (1881-1958), "Lautari", acuarela si guasa pe carton subtire, 46x32.5cm, semnat dreapta sus in creion, provine din colectia Ion Ionescu Quintus. Preţ de pornire: 5000 lei
licitatia florilor, la ora 19
Publicat de
anDRei
la
11:02
0
comentarii
Etichete:
alis,
eugen gasca,
ion pacea,
ion tuculescu,
iosif iser,
licitatie de arta,
nicolae enea,
nicolae vanatoru,
nicolae vermont,
pictura,
theodor pallady
luni, 3 octombrie 2011
lumea dupa Moise
undeva, la fondul plastic, intr-un atelier ascuns... moise priveste pe geam...
foto remusandreion
foto remusandreion
lumea dupa Moise
Publicat de
anDRei
la
23:09
0
comentarii
Etichete:
foto remusandreion,
fotografie,
gips,
moise,
sculptura
ion musceleanu x 3. o joaca intre colectionari... amatori
primul a intrat in licitatie acest peisaj. nimic iesit din comun, cmopozitie, culoare, tehnica, expresivitate masca ionica musceleanu.
Primăvara în Pangratti, ulei pe pânză lipită pe carton, 46,5 x 55 cm, semnat dreapta jos, cu roşu, I. Musceleanu.
si totusi,numele panzei spune multe, este una dintre imaginile care surprind locul care a marcat fundamental artele plastice din anii 70 si 80. coltul de rai numit pangratti. cine vrea detalii trebuie sa ia la mana rememorarile raposatului petre oprea...
licitatia a inceput pe la 1.000 de euro cu o estimare interesanta, de pana la 2.200 euro. Ciocanul a cazut imediat: 1.100 euro, adjudecat!
peste alte 20 de pozitii se liciteaza alte doua creatii musceleanu. mult mai pregnante ca subiecte, colirit, tusa.
cu balerina, musceleanu a cucerit lumea! lucrarea licitata a fost prezentat sec, in doar doua randuri. or fi prea multe variantei ale balerinei in memoria pietei de arta si aceast tablou nu merita sa primeasca nicio poveste?! ciudat.
Balerină, ulei pe carton, 45,5 x 37,5 cm, semnat și dreapta jos, cu roşu, I. Musceleanu. estimarea era pana la 2.000 de euro, mai jos decat pentru peisaj. dar legenda este mai importanta, frumusetea unui tablou, cuceritoare... si licitatia s-a oprit abia la 5.500 euro. un pret furmos pentru un tablou cochet, minunat chair.
urmeaza un alt musceleanu. ionica de data asta apare ca maestu al naturilor statice. un pic de cezanne... suntem la pozitia 63!
Natură statică cu fructieră și flori, ulei pe pânză lipită pe carton, 45,5 x 60,5 cm, semnat și dreapta jos, cu negru, I. Musceleanu. pe baza estimarii ar fi fost cel mai important dintre tablourile lui misceleanu licitate, pana la 2.400 euro. si totusi... ce mai conteaza o natura statica dupa ce s-a dus balerina... ciocanul a cazut repede si sec dupa prima strigare, .1300 euro.
artmark si colectioanrii stiu de ce!
ion musceleanu x 3. o joaca intre colectionari... amatori
Publicat de
anDRei
la
22:56
0
comentarii
Etichete:
artmark,
balerina,
ion musceleanu,
oprea nationala,
pictura
Abonați-vă la:
Postări (Atom)