licitaţia se deschide suprb, cu o natura statica "linistita" a lui Horea Pastina. I-ar sta bine in orice casa... tabloul singur pe un perete alb... este un ulei din tercut, cu istorie in expozitii, o lucrare de atelier cu memorie si pasiune aparte...
repede priviri peste peisajele rurale semnate aurel nedel - toamna, ion grigore - case la sucevita , eugen sandu raportoru - peisaje cu capite... completate cu ion salisteanu - peisaj, dar mai ales cu A
si inca un ciucurencu exceptional -
ulei/carton, nesemnat (T.A.P.) 35 x 44,5 cm Pret estimativ: 3000-8000 EUR!!! tuse de tuculescu, atmosfera de luchian...Natura statica cu anemone si mar. 5000 - 9000 euro.
si tot ciucurencu: NATURĂ STATICĂ CU ANEMONE ŞI MĂR, ulei/carton, semnat, datat (1)943 stânga jos, 24,5 x 35 cm. Pret estimativ: 5000-9000 EUR
'78! este o lucrare de privit mult, de comaprat cu altele recente, de observat cum s-a stilizat tura artistuliu, cum s-au esentializat apoi nuantele, formele, întinderile de culoare... 600-1000 de euro e mult Alexandru Ciucurencu ( 1903-1977 ) STAŢIA DE TROLEIBUZ
joi, 9 iunie 2011
9 iunie... frumuseti ...de colectie
Publicat de
anDRei
la
19:36
1 comentarii
Etichete:
alexandru ciucurencu,
alma redlinger,
dan botta,
gh ionescu doru,
goldart,
horea pastina,
horia bernea,
ion musceleanu,
ion pacea,
samuel mutzner,
spiru chitila,
spiru vergulescu
miercuri, 8 iunie 2011
ciucurencu exemplar, baba si cumpana pe pod. plus catargi in idee
miine se liciteaza un ciucurencu foarte interesant, din perioada "cautarilor" artistului
Alexandru Ciucurencu ( 1903-1977 )NATURĂ STATICĂ CU ANEMONE ŞI MĂR
ulei/carton, semnat, datat (1)943 stânga jos (T.A.P.) 24,5 x 35 cm. Pret estimativ: 5000-9000 EUR
peste o saptamina, un alt Ciucurencu "de expresie":
Alexandru Ciucurencu
1903, Ciucurova, Tulcea - 1977, Bucureşti
Natură statică de primăvară, ulei pe hârtie lipită pe carton, 60,5 x 50 cm, semnat, datat și localizat, dreapta sus, în creion, A.C. (1)937, Brănești. Valoare estimativă: € 9.000 - 16.000
din cele doua licitatii, din 9 iunie si respectiv 15 iunie, mai merita alaturate doua tablouri:
Rudolf Schweitzer-Cumpăna ( 1886-1975 )POD PE SENA
ulei/carton, semnat dreapta jos cu negru, datat (1)932 şi semnat cu roşu stânga jos; pe verso schiţă de peisaj semnat, localizat "Paris", datat 1932 (T.A.P.), 39,5 x 48 cm. Pret estimativ: 5000 - 10000 EUR
Corneliu Baba
1906, Craiova - 1997, Bucureşti
Pont Neuf, ulei pe pânză lipită pe carton, 42,5 x 47,5 cm, semnat și datat dreapta jos, cu negru, Baba, (19)83. Valoare estimativă: € 18.000 - 28.000
Corneliu Baba are multe variante ale temei. La aceeasi casa s-a mai licitat anul trecut: Pont-Neuf, ulei pe pânză lipită pe carton, 33 x 41 cm, semnat și datat dreapta jos, cu brun, Baba, (19)78.
Adjudecat: 9.000 euro. Valoare estimativă: € 9.000 - 14.000
Pe 15 iunie se mai liciteaza si un Catargi cel putin interesant, din stilul care a revolutionat ideea de natura statica in pictura romaneasca:
Henri H. Catargi
1894, Bucureşti - 1976, Bucureşti
Natură statică cu chitară și pipă, ulei pe carton, 68 x 90 cm, semnat și datat stânga jos, cu ocru, HH.C. (19)59. Valoare estimativă: € 5.000 - 8.000
Alexandru Ciucurencu ( 1903-1977 )NATURĂ STATICĂ CU ANEMONE ŞI MĂR
ulei/carton, semnat, datat (1)943 stânga jos (T.A.P.) 24,5 x 35 cm. Pret estimativ: 5000-9000 EUR
peste o saptamina, un alt Ciucurencu "de expresie":
Alexandru Ciucurencu
1903, Ciucurova, Tulcea - 1977, Bucureşti
Natură statică de primăvară, ulei pe hârtie lipită pe carton, 60,5 x 50 cm, semnat, datat și localizat, dreapta sus, în creion, A.C. (1)937, Brănești. Valoare estimativă: € 9.000 - 16.000
din cele doua licitatii, din 9 iunie si respectiv 15 iunie, mai merita alaturate doua tablouri:
Rudolf Schweitzer-Cumpăna ( 1886-1975 )POD PE SENA
ulei/carton, semnat dreapta jos cu negru, datat (1)932 şi semnat cu roşu stânga jos; pe verso schiţă de peisaj semnat, localizat "Paris", datat 1932 (T.A.P.), 39,5 x 48 cm. Pret estimativ: 5000 - 10000 EUR
Corneliu Baba
1906, Craiova - 1997, Bucureşti
Pont Neuf, ulei pe pânză lipită pe carton, 42,5 x 47,5 cm, semnat și datat dreapta jos, cu negru, Baba, (19)83. Valoare estimativă: € 18.000 - 28.000
Corneliu Baba are multe variante ale temei. La aceeasi casa s-a mai licitat anul trecut: Pont-Neuf, ulei pe pânză lipită pe carton, 33 x 41 cm, semnat și datat dreapta jos, cu brun, Baba, (19)78.
Adjudecat: 9.000 euro. Valoare estimativă: € 9.000 - 14.000
Pe 15 iunie se mai liciteaza si un Catargi cel putin interesant, din stilul care a revolutionat ideea de natura statica in pictura romaneasca:
Henri H. Catargi
1894, Bucureşti - 1976, Bucureşti
Natură statică cu chitară și pipă, ulei pe carton, 68 x 90 cm, semnat și datat stânga jos, cu ocru, HH.C. (19)59. Valoare estimativă: € 5.000 - 8.000
ciucurencu exemplar, baba si cumpana pe pod. plus catargi in idee
Publicat de
anDRei
la
08:45
0
comentarii
Etichete:
alexandru ciucurencu,
artmark,
catargi,
corneliu baba,
goldart,
pictura,
schweitzer cumpana
marți, 7 iunie 2011
MARIAN ZIDARU SI VICTORIA LA SIMEZA 2
Publicat de
anDRei
la
18:48
0
comentarii
Etichete:
desen,
foto remusandreion,
lemn,
marian zidaru,
sculptura,
simeza,
victoria zidaru
MARIAN ZIDARU SI VICTORIA LA SIMEZA
Publicat de
anDRei
la
16:47
0
comentarii
Etichete:
galeria simeza,
lemn,
marian zidaru,
sculptura,
victoria zidaru
o licitatie teribila
grigorescu, de la 30.000 la 300.000 de euro!
nebunie totala, tablouri exceptionale si preturi care agita orice colectionar!
Nicolae Grigorescu
Ţărăncuţă cu broboadă albă, ulei pe lemn, 17,5 x 14 cm, semnat stânga jos, cu roșu, Grigorescu
Valoare estimativă: € 18.000 - 33.000
Nicolae Grigorescu
Țărăncuță cu fuior pe cale
ulei pe pânză, 55,5 x 88,5 cm, semnat stânga jos, cu roșu, Grigorescu
Opera a făcut parte din colecția Eufrosinei Trancu-Săvescu, profesoară și directoare de școală normală în Piatra Neamț, una dintre primele studente străine admise la Universitatea din Berlin.
Eufrosina provenea din cunoscuta familie armenească Trancu. Casătoria dintre Lazăr Trancu și Ana Ciomac a dat culturii și științei române pe Grigore Trancu-Iași, ministru al muncii și pe Marta (Trancu) Rainer, prima femeie chirurg din România. Grigore, om politic, economist, avocat, profesor universitar, scriitor și memorialist român, a fost ministru al muncii la începutul anilor 20.
Marta a urmat Facultatea de medicină din Iași și un curs de medicină internă la Spitalul ”Colțea” din București. A ocupat, prin concurs, un post secundar de chirurg, fiind primită cu dezaprobare de colegii săi bărbați. Marta s-a căsătorit cu Francisc Rainer, anatomist și antropolog, întemeietorul Institutului de Antropologie din România. A fost mobilizată în primul război mondial cu gradul de maior și a legat o strânsă prietenie cu Regina Maria, pe care a operat-o la mână, în urma infecției căpătate pe frontul primului război mondial. Astfel ajunge să conducă, la cererea acesteia, Spitalul de Chirurgie instalat la Palatul Regal, în timp ce conducea Spitalul Colțea și pe cel al Școlii de Poduri și Șosele. După încheierea războiului s-a dedicat, la cabinetul său particular, ginecologiei, având astfel șansa să îl aducă pe lume pe Regele Mihai.
Valoare estimativă: € 120.000 - 220.000
Nicolae Grigorescu
Nimfă dormind
ulei pe pânză, 46,5 x 76 cm, semnat dreapta jos, cu roșu, Grigorescu
Opera a făcut parte din celebra colecție Ernest Edmond Goodwin, bancher, director adjunct al Banque du Roumanie până în 1910.
Opera a participat la a doua expoziție personală Nicolae Grigorescu, 1887, Palatul Eforiei, menționată în capitolul XI al monografiei “Viața și opera pictorului N.I. Grigorescu“, Alexandru Vlahuță, SOCEC, 1910, pp. 122-129.
La începutul secolului al XX-lea, opera era expusă trunchiat, cca. 16 cm lungime ai suprafeței stângi a picturii, reprezentând colțul întunecat al pădurii, fiind pliați pe șasiu; o restaurare ulterioară a operei a recuperat această porțiune clasicistă a operei, redând-o circulației în formatul conceput de Grigorescu.
Opera este reprodusă în Calendarul Minervei, 1908, sub titlul “Studiu“.
Opera este reprodusă în monografia “Nicolae Grigorescu“, Nicolae Petrașcu, București, 1930, sub titlul “Dormind“, planșa 20, pag. 85.
Opera este reprodusă în “Masters of Roumanian Painting. Grigorescu“, Ionel Jianu, Foreign Languages Publishing House of the Rumanian Institute for Cultural Relations with Foreign Countries, București, pag. 168, sub titlul “Nud.“
Valoare estimativă: € 120.000 - 220.000
Nicolae Tonitza
Pe verandă
ulei pe carton, 59,5 x 49 cm, semnat dreapta jos, cu brun, Tonitza
Opera a fost dăruită de Nicolae Tonitza lui Theodor Pallady pentru fiica vitregă a acestuia, Marie Jeanne Diamandy.
Marie Jeanne era fiica Ioanei Pallady din căsătoria acesteia cu Constantin Diamandy, boier și diplomat român, ministru plenipotențiar la Petersburg și ulterior, ambasadorul României la Paris.
Constantin Diamandy a avut cu Ioana, născută Ghika, 3 copii: Marie Jeanne, Magda și Ion. Marie Jeanne s-a căsătorit cu Neculai Bastaki, inginer agronom cu studii în Belgia, iar sora sa, Magda, cu Emil Sturdza și mai apoi cu George G. Assan, alături de care a locuit în casa Assan din piața Lahovary, astăzi Casa Oamenilor de Știință.
Iubitoare de artă, Marie Jeanne și-a început colecția sub îndrumarea tatălui. Bunurile familiei cât și colecția de artă au fost pierdute după 1945, opera fiind printre puținele care au supraviețuit primului val de confiscări, doar pentru a fi confiscată în anii 80. În 2008, în urma deciziei din 2006, opera este restituită de către Muzeul Municipiului București, către moștenitorii lui Marie Jeanne (Diamandy) Bastaki.
Valoare estimativă: € 100.000 - 175.000
Nicolae Dărăscu
Chioggia
ulei pe pânză, 49 x 60,5 cm, semnat și datat dreapta jos, cu roșu, Dărăscu, 1926
Pe verso, etichetă de participare la Expoziția Retrospectivă “Nicolae Dărăscu”, Muzeul de Artă al R.S.R., București, 1966
Opera este reprodusă și menționată în catalogul Expoziției Retrospective “Nicolae Dărăscu”, Muzeul de Artă al R.S.R., București, 1966, cat. 54, colecția Traian Iliescu
Opera este reprodusă în monografia “Nicolae Dărăscu”, Radu Ionescu, Ed. Meridiane, București, 1987, la poz. 45 sub titlul “Peisaj venețian (Bărci)“
Anterior aparteneței la col. Traian Iliescu, opera a făcut parte, pe rând, din col. Ștefan Matei, respectiv col. Constantin Constantinescu
Valoare estimativă: € 30.000 - 50.000
Alexandru Ciucurencu
Natură statică de primăvară
ulei pe hârtie lipită pe carton, 60,5 x 50 cm, semnat, datat și localizat, dreapta sus, în creion, A.C. (1)937, Brănești
Valoare estimativă: € 9.000 - 16.000
nebunie totala, tablouri exceptionale si preturi care agita orice colectionar!
Nicolae Grigorescu
Ţărăncuţă cu broboadă albă, ulei pe lemn, 17,5 x 14 cm, semnat stânga jos, cu roșu, Grigorescu
Valoare estimativă: € 18.000 - 33.000
Nicolae Grigorescu
Țărăncuță cu fuior pe cale
ulei pe pânză, 55,5 x 88,5 cm, semnat stânga jos, cu roșu, Grigorescu
Opera a făcut parte din colecția Eufrosinei Trancu-Săvescu, profesoară și directoare de școală normală în Piatra Neamț, una dintre primele studente străine admise la Universitatea din Berlin.
Eufrosina provenea din cunoscuta familie armenească Trancu. Casătoria dintre Lazăr Trancu și Ana Ciomac a dat culturii și științei române pe Grigore Trancu-Iași, ministru al muncii și pe Marta (Trancu) Rainer, prima femeie chirurg din România. Grigore, om politic, economist, avocat, profesor universitar, scriitor și memorialist român, a fost ministru al muncii la începutul anilor 20.
Marta a urmat Facultatea de medicină din Iași și un curs de medicină internă la Spitalul ”Colțea” din București. A ocupat, prin concurs, un post secundar de chirurg, fiind primită cu dezaprobare de colegii săi bărbați. Marta s-a căsătorit cu Francisc Rainer, anatomist și antropolog, întemeietorul Institutului de Antropologie din România. A fost mobilizată în primul război mondial cu gradul de maior și a legat o strânsă prietenie cu Regina Maria, pe care a operat-o la mână, în urma infecției căpătate pe frontul primului război mondial. Astfel ajunge să conducă, la cererea acesteia, Spitalul de Chirurgie instalat la Palatul Regal, în timp ce conducea Spitalul Colțea și pe cel al Școlii de Poduri și Șosele. După încheierea războiului s-a dedicat, la cabinetul său particular, ginecologiei, având astfel șansa să îl aducă pe lume pe Regele Mihai.
Valoare estimativă: € 120.000 - 220.000
Nicolae Grigorescu
Nimfă dormind
ulei pe pânză, 46,5 x 76 cm, semnat dreapta jos, cu roșu, Grigorescu
Opera a făcut parte din celebra colecție Ernest Edmond Goodwin, bancher, director adjunct al Banque du Roumanie până în 1910.
Opera a participat la a doua expoziție personală Nicolae Grigorescu, 1887, Palatul Eforiei, menționată în capitolul XI al monografiei “Viața și opera pictorului N.I. Grigorescu“, Alexandru Vlahuță, SOCEC, 1910, pp. 122-129.
La începutul secolului al XX-lea, opera era expusă trunchiat, cca. 16 cm lungime ai suprafeței stângi a picturii, reprezentând colțul întunecat al pădurii, fiind pliați pe șasiu; o restaurare ulterioară a operei a recuperat această porțiune clasicistă a operei, redând-o circulației în formatul conceput de Grigorescu.
Opera este reprodusă în Calendarul Minervei, 1908, sub titlul “Studiu“.
Opera este reprodusă în monografia “Nicolae Grigorescu“, Nicolae Petrașcu, București, 1930, sub titlul “Dormind“, planșa 20, pag. 85.
Opera este reprodusă în “Masters of Roumanian Painting. Grigorescu“, Ionel Jianu, Foreign Languages Publishing House of the Rumanian Institute for Cultural Relations with Foreign Countries, București, pag. 168, sub titlul “Nud.“
Valoare estimativă: € 120.000 - 220.000
Nicolae Tonitza
Pe verandă
ulei pe carton, 59,5 x 49 cm, semnat dreapta jos, cu brun, Tonitza
Opera a fost dăruită de Nicolae Tonitza lui Theodor Pallady pentru fiica vitregă a acestuia, Marie Jeanne Diamandy.
Marie Jeanne era fiica Ioanei Pallady din căsătoria acesteia cu Constantin Diamandy, boier și diplomat român, ministru plenipotențiar la Petersburg și ulterior, ambasadorul României la Paris.
Constantin Diamandy a avut cu Ioana, născută Ghika, 3 copii: Marie Jeanne, Magda și Ion. Marie Jeanne s-a căsătorit cu Neculai Bastaki, inginer agronom cu studii în Belgia, iar sora sa, Magda, cu Emil Sturdza și mai apoi cu George G. Assan, alături de care a locuit în casa Assan din piața Lahovary, astăzi Casa Oamenilor de Știință.
Iubitoare de artă, Marie Jeanne și-a început colecția sub îndrumarea tatălui. Bunurile familiei cât și colecția de artă au fost pierdute după 1945, opera fiind printre puținele care au supraviețuit primului val de confiscări, doar pentru a fi confiscată în anii 80. În 2008, în urma deciziei din 2006, opera este restituită de către Muzeul Municipiului București, către moștenitorii lui Marie Jeanne (Diamandy) Bastaki.
Valoare estimativă: € 100.000 - 175.000
Nicolae Dărăscu
Chioggia
ulei pe pânză, 49 x 60,5 cm, semnat și datat dreapta jos, cu roșu, Dărăscu, 1926
Pe verso, etichetă de participare la Expoziția Retrospectivă “Nicolae Dărăscu”, Muzeul de Artă al R.S.R., București, 1966
Opera este reprodusă și menționată în catalogul Expoziției Retrospective “Nicolae Dărăscu”, Muzeul de Artă al R.S.R., București, 1966, cat. 54, colecția Traian Iliescu
Opera este reprodusă în monografia “Nicolae Dărăscu”, Radu Ionescu, Ed. Meridiane, București, 1987, la poz. 45 sub titlul “Peisaj venețian (Bărci)“
Anterior aparteneței la col. Traian Iliescu, opera a făcut parte, pe rând, din col. Ștefan Matei, respectiv col. Constantin Constantinescu
Valoare estimativă: € 30.000 - 50.000
Alexandru Ciucurencu
Natură statică de primăvară
ulei pe hârtie lipită pe carton, 60,5 x 50 cm, semnat, datat și localizat, dreapta sus, în creion, A.C. (1)937, Brănești
Valoare estimativă: € 9.000 - 16.000
o licitatie teribila
Publicat de
anDRei
la
14:15
0
comentarii
Etichete:
alexandru ciucurencu,
artmark,
nicolae darascu,
nicolae grigorescu,
nicolae tonitza,
pictura
mircea roman x2
Publicat de
anDRei
la
13:57
0
comentarii
Etichete:
atelier,
foto,
foto remusandreion,
lemn,
mircea roman,
sculptura
luni, 6 iunie 2011
in progress...
Publicat de
anDRei
la
19:30
0
comentarii
Etichete:
atelier,
foto,
foto remusandreion,
lemn,
mircea roman,
sculptura
Abonați-vă la:
Postări (Atom)