GRUPUL CELOR PATRU, expozitia de la galeria de pa str Logofat Luca Stroici, sediul oficial Artmark, se prelungeste pana pe 16 ianuarie...
expozitia aduna mai multe piese din muzee , picturi, desene si sculpturi semnate Tonitza, Dimitrescu, Sirato si Han care nu pot fi vazute in orice conditii. foarte multe dintre operele expuse sunt mai "bune", mai interesante, mai reprezentative pentru cei patru artisti decat majoritatea lucrarilor lor care apar pe piata, la licitatii sau prin consignatii. sunt piese de muzeu, iar asta este foarte important.
este interesant ca expozitia a fost descihsa in paralel cu mai multe licitatii importante ale artmark in care au existat si lucrari ale artistilor din Grupul celor 4!
luni, 6 decembrie 2010
expoziţia GRUPUL CELOR PATRU de la artmark-artsociety, si in ianuarie
Publicat de
anDRei
la
16:35
0
comentarii
Etichete:
artmark,
francisc sirato,
oscar han,
stefan dimitrescu,
tonitza
vineri, 3 decembrie 2010
din ziarul de duminica
un text despre pictorita arhitect cristina turlea si recenta sa expozitie care merita vazuta
si ceva despre licitatiile din ultima vreme si inflatia de capodopere...
si ceva despre licitatiile din ultima vreme si inflatia de capodopere...
din ziarul de duminica
joi, 2 decembrie 2010
un portret exceptional! pentru americani si nu numai
GILBERT STUART (1755 - 1828) - GEORGE WASHINGTON
PROPERTY FROM THE COLLECTION OF PHILIP AND CHARLOTTE HANES
oil on canvas
250,000—350,000 USD
Lot Sold. Hammer Price with Buyer's Premium: 398,500 USD
76.2 by 63.5 cm
Painted circa 1796-1803.
PROVENANCE
Stewart Collection, Bath, England
Frost & Reed, London (acquired from the Stewart family, 1963)
M. Knoedler & Co., New York and London
Julius H. Weitzner, Inc., New York and London
Acquired by the present owner from the above, 1964
un portret exceptional! pentru americani si nu numai
miercuri, 1 decembrie 2010
primul nud al lui grigorescu care apare intr-o licitatie
NICOLAE GRIGORESCU (1838-1907), "Studiu de nud", semnat dreapta jos cu brun, pe cutia de culori, ulei pe panza, panza originala este dublata cu panza de sac, perioada 1863-1864, 73x33.5cm; lucrarea a figurat in expozitia retrospectiva de la Muzeul de Arta RPR - Bucuresti/1957, pg.8 in catalogul expozitiei intocmit de istoricul de arta Remus Niculescu; lucrare reprodusa si in monografia lui Virgil Cioflec
Studiul de nud este o lucrare cunoscuta cel putin din 1924 cand Cioflec o reproduce in cartea sa despre Grigorescu, fara sa o si comenteze. In 1957 figureaza in importanta expozitie retrospectiva de la Muzeul de Arta din Bucuresti. Autorul catalogului, Remus Niculescu, o insereaza la pozitia 8 in cadrul perioadei 1862-1869. Foarte probabil lucrarea dateaza din perioada studiilor pariziene, urmate o scurta perioada de catre Grigorescu la Ecole de Beaux-Arts cu Sebastien Cornu si face dovada nivelului inalt al cunostintelor pe care le stapanea. Din aceiasi perioada se cunosc alte cateva studii de nud, in creion, pastrate la Cabinetul de Stampe al Bibliotecii Academiei Romane. “Nudul constituia de altfel in acei ani unul dintre motivele de inspiratie ale pictorului, dincolo de orice inspiratie didactica”, considera Remus Niculescu. Grigorescu ar fi putut cu siguranta sa devina un pictor academist de succes, daca pictura de plein-air, comuniunea cu natura si traiul boem de la Barbizon nu l-ar fi atras cu mult mai mult. Un detaliu care nu trebuie neglijat este ca studiul este semnat, ceea ce înseamna ca Grigorescu il considera o lucrare care il reprezenta. Mai mult decat atat, semnatura nu este plasata cum se obisnuieste adeseori in vreunul din acele spatii neutre care sunt colturile tabloului, ci chiar pe cutia de culori, ceea ce sugereaza intentia legitimarii sale discrete ca pictor, ca artist si nu doar ca simplu incepator intr-ale artei. Delicatetea modelarii carnatiei, calitatea materiei picturale a tabloului, departe de raceala si uscaciunea, frecvente in cazul studiilor de scoala, il îndreptateau desigur pe Grigorescu sa se prezinte inca de pe atunci fara falsa modestie.
Bibliografie:
Virgil Cioflec, Grigorescu, Cultura Nationala, Bucuresti, 1925
Remus Niculescu, Grigorescu intre clasicism si romantism, in Studii si cercetari de istoria artei, nr.3-4, iulie-decembrie, 1956, p. 127-172. [lucrarea este comentata la p.154 si reprodusa la p.157]
Expozitia Nicolae Grigorescu. Catalog de Remus Niculescu. Muzeul de Arta al R.P.R., Bucuresti, 1957
Preţ de pornire: 425000 lei
Studiul de nud este o lucrare cunoscuta cel putin din 1924 cand Cioflec o reproduce in cartea sa despre Grigorescu, fara sa o si comenteze. In 1957 figureaza in importanta expozitie retrospectiva de la Muzeul de Arta din Bucuresti. Autorul catalogului, Remus Niculescu, o insereaza la pozitia 8 in cadrul perioadei 1862-1869. Foarte probabil lucrarea dateaza din perioada studiilor pariziene, urmate o scurta perioada de catre Grigorescu la Ecole de Beaux-Arts cu Sebastien Cornu si face dovada nivelului inalt al cunostintelor pe care le stapanea. Din aceiasi perioada se cunosc alte cateva studii de nud, in creion, pastrate la Cabinetul de Stampe al Bibliotecii Academiei Romane. “Nudul constituia de altfel in acei ani unul dintre motivele de inspiratie ale pictorului, dincolo de orice inspiratie didactica”, considera Remus Niculescu. Grigorescu ar fi putut cu siguranta sa devina un pictor academist de succes, daca pictura de plein-air, comuniunea cu natura si traiul boem de la Barbizon nu l-ar fi atras cu mult mai mult. Un detaliu care nu trebuie neglijat este ca studiul este semnat, ceea ce înseamna ca Grigorescu il considera o lucrare care il reprezenta. Mai mult decat atat, semnatura nu este plasata cum se obisnuieste adeseori in vreunul din acele spatii neutre care sunt colturile tabloului, ci chiar pe cutia de culori, ceea ce sugereaza intentia legitimarii sale discrete ca pictor, ca artist si nu doar ca simplu incepator intr-ale artei. Delicatetea modelarii carnatiei, calitatea materiei picturale a tabloului, departe de raceala si uscaciunea, frecvente in cazul studiilor de scoala, il îndreptateau desigur pe Grigorescu sa se prezinte inca de pe atunci fara falsa modestie.
Bibliografie:
Virgil Cioflec, Grigorescu, Cultura Nationala, Bucuresti, 1925
Remus Niculescu, Grigorescu intre clasicism si romantism, in Studii si cercetari de istoria artei, nr.3-4, iulie-decembrie, 1956, p. 127-172. [lucrarea este comentata la p.154 si reprodusa la p.157]
Expozitia Nicolae Grigorescu. Catalog de Remus Niculescu. Muzeul de Arta al R.P.R., Bucuresti, 1957
Preţ de pornire: 425000 lei
primul nud al lui grigorescu care apare intr-o licitatie
autoportrete si portrete de 1 decembrie. ziua zilelor
ziua zilelor, asa repeta infocat profesorul de istorie in liceu de fiecare data cand vorbea de 1 decembrie. el era poreclit rica. un personaj care mereu umbla cu camasile apretate si calcate impecabil, chiar si cele care aveau mansetele tocite. erau albe, nu se putea altfel. iar omul avea o fata foarte frumoasa cu doua nume impecabile in felul lor. nu stia asta cand s-a nascut fetita, dar in nebunia lui, rica a ales doua nume de istorice: domnita romania.
artele noastre sunt pe alocuri impecabile! artistii sunt impecabili de mutle ori, geniali, unici si irepetabili. ii onorez cu cateva autoportrete si portrete recent ajunse la licitatii.
artele noastre sunt pe alocuri impecabile! artistii sunt impecabili de mutle ori, geniali, unici si irepetabili. ii onorez cu cateva autoportrete si portrete recent ajunse la licitatii.
GHEORGHE PETRASCU (1872-1949), "Pictorul" (autoportret), semnat drepta jos cu negru, ulei pe carton, 34.5x27cm, datat 1921, lucrarea a figurat in expozitia personala din 1923 de la Palatul Ateneului, cat.nr.83
Preţ de pornire: 80000 lei
Preţ de pornire: 80000 lei
Rudolf Schweitzer Cumpana (1886-1975), "Autoportret", semnat stanga jos, creion, 28x20cm, datat 1971 Preţ de vânzare: 2200 lei
Eugen Drăguţescu (1914-1993) - AUTOPORTRET, tuş sepia cu peniţă şi laviu/hârtie, semnat dreapta jos (T.A.P.), 24,5 x 20,5 cm. Pret estimativ: 1400-1800 LEI
Sever Frenţiu - AUTOPORTRET, acuarelă/hârtie, semnat, datat (19)55 dreapta sus (T.A.P.), 30,5 x 25,5 cm. Pret estimativ: 5400-6000 LEI
Ada Geo (Medrea) (1917-1992) - SCULPTORUL CORNEL MEDREA, creion/hârtie, semnat dreapta jos (T.A.P.), 26 x 28 cm. Pret estimativ: 1200-1400 LEI
Cantacuzino - PORTRETUL PRINŢESEI SANDA CANTACUZINO - SOŢIA AUTORULUI
ulei/carton, semnat, datat 1938 stânga jos (T.A.P.), 49 x 42 cm. Pret estimativ: 6000-6800 LEI
ulei/carton, semnat, datat 1938 stânga jos (T.A.P.), 49 x 42 cm. Pret estimativ: 6000-6800 LEI
autoportrete si portrete de 1 decembrie. ziua zilelor
Publicat de
anDRei
la
12:48
0
comentarii
Etichete:
cantacuzino,
frentiu,
medrea,
petrascu,
scw cumpana
Abonați-vă la:
Postări (Atom)